Citat:
Ursprungligen postat av
Briascca
Gå till en polsk livsmedelshandel (du får googla själv) och kolla deras utbud för polackerna äter ättiksinlagdsill som vi gör, men de har ingen socker i sin inläggning. Nordtyska och nederländska sillinläggningar liknar våra men är också sockerfria.
Super. Finns det tyska butiker måhända i Sthlm också (polska måste ju finnas), någon som vet? Polska matbutiker hittade jag, men inga tyska?
Tack för tipset Briascca
Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Välsortererade butiker kan ha små hinkar med saltsill. Kanske det kan vara något.
När du säger välsorterade butiker, menar du typ Östermalms saluhallar? Dvs dyrt? Annars tänker jag att sill tillhör väl de billigare av fiskarna?
Tack för tipset.
Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Man kan söta med sötningsmedel. Det ville Abba på 90-talet men de blev stämda av sockerindustrin. Så det finns inte för att man får inte göra det.
Fan vad sjukt.
Ungefär lika logiskt som om en strippklubb som tidigare har haft massa 35åringar anställda, plötsligt enbart väljer att ha 18åringar anställda, varpå 35åringarna blir jätteupprörda, och stämmer sin arbetsgivare?
Nu i sillens/ABBAs fall, så var det väl iofs bara bra (dvs för konsumenterna) att de blev ålagda att inte få använda sötningsmedel, i o m att sådant sänker IQ och gör annat sjukt med kropp/sinne. Men principen generellt (och min jämförelse med strippklubb) står jag fast vid.