2025-02-21, 08:19
Avslutad
https://samnytt.se/migrationsministern-mangkultur-berikar-sverige-man-firar-olika-hogtider

Citat:
På torsdagen medverkade migrationsminister Johan Forssell (M) i intervjuprogrammet SVT 30 minuter för att svara på frågor om sitt utspel att “Sverige kommer att vara ett mångkulturellt samhälle”. M-toppen försvarade sin hållning med att det är så Sverige ser ut idag.

Är det Moderaternas inställning, att muslimsk arabisk, somalisk invandring berikar VÅRT land?
På vilket sätt "berikar" den vårt land, han kan väl nämna något exempel, för jag kan inte komma på/nämna något!!
Däremot kan jag nämna åtskilligt om hur denna muslimska asyl-invandring förstör VÅRT land.
Citera
2025-02-21, 08:23
Avstängd
Severlohs avatar
Med den här regeringen blev vi lovade Hitler av media, men fick de mest mångkulturvurmande vänsterextremisterna landet har skådat.
Citera
2025-02-21, 08:26
Avslutad
Vad berika är en definitionsfråga men i vart fall har MENA kryddat "vårt" svenska land. Samnytt borde kunna hålla sig till sin sida och inte regga sig bland pluralismens yttrandefrihet nästan först av alla alternativa medier.
Citera
2025-02-21, 08:28
Medlem
Sd jublade när tidavtalet blev klart.. medan moderaterna garvade hela vägen till banken, dom har vart med förr och vet att aktivisterna på dom olika myndigheterna förhalar och kan fatta egentligen vilka beslut dom vill.. Sd sitter där på avbytarbänken med långnäsa och undrar vad som hände egentligen..
Citera
2025-02-21, 08:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkungen08
Vad berika är en definitionsfråga men i vart fall har MENA kryddat "vårt" svenska land. Samnytt borde kunna hålla sig till sin sida och inte regga sig här ungefär först av alla alt media.
Du tänker att ghettobildning, korruption, terrorism, religiösa mord och hög kriminalitet är att "krydda". Är det islams syn på mänskliga rättigheter du tänker på? De mer repressiva lagar som begränsar yttrandefriheten. Eller tror du att kultur bara handlar om mat och kläder? Men visst, på det sättet kan man se även högerextremism som en "krydda", för de delar inte heller din kultur och din syn på världen, så du får bejaka den kulturen också då.

Vänstermänniskor kanske ska hålla sig till olika fredade forum och trygga rum där de kan hålla med varandra och inte bli motsagda.
Senast redigerad av EnCarte 2025-02-21 kl. 08:38.
Citera
2025-02-21, 09:03
Medlem
sommarlovs avatar
Vi har fått otroligt många högtider borttagna.
En som tyvärr försvann var skördefesten, Mickelsmäss, som borde tas upp igen.

Vad vill dom att vi ska fira nu?
Gissar på Id al-fitr som är festen som avslutar ramadan.
Citera
2025-02-21, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du tänker att ghettobildning, korruption, terrorism, religiösa mord och hög kriminalitet är att "krydda". Är det islams syn på mänskliga rättigheter du tänker på? De mer repressiva lagar som begränsar yttrandefriheten. Eller tror du att kultur bara handlar om mat och kläder?
Vänstermänniskor kanske ska hålla sig till olika fredade forum och trygga rum där de kan hålla med varandra och inte bli motsagda.
Vadå vänstermänniska... Jag tycker både som SD-högern, V-vänstern, MP-mitten och ibland som betongsossar beroende på vilka frågor det gäller.

Däremot integrerar jag inte med politiska frågor och falanger eftersom jag som privatperson har rätt att inte bry mig. Min politik är istället att passivt observera spektaklet som den cirkus med bröd och skådespel politik är.

Jag vet inte varför och vem som sköt Momika och Vilks och karaktärsmördade Paludan men kanske var det SÄPO eller någon person utsänd av nysvenska korrupta myndigheter.

Att ha kryddat Sverige är ett mer korrekt uttryck än att ha berikat.
Mångkultur kan berika länder men så kan nog inte sägas ha skett i Sveriges fall.
Citera
2025-02-21, 09:07
Medlem
Ja hela januari 2025 firades in med en bombsmäll varje natt! Inte bara på nyår. Nya tider, fridens.
Citera
2025-02-21, 09:33
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/migrationsministern-mangkultur-berikar-sverige-man-firar-olika-hogtider

[b]

Är det Moderaternas inställning, att muslimsk arabisk, somalisk invandring berikar VÅRT land?
På vilket sätt "berikar" den vårt land, han kan väl nämna något exempel, för jag kan inte komma på/nämna något!!
Däremot kan jag nämna åtskilligt om hur denna muslimska asyl-invandring förstör VÅRT land.

Nu sa migrationsministern att vi firar olika "religioner" och inte olika "högtider" som Samnytt tycks antyda. Sen är det ju ett faktum att Sverige är mångkulturellt. Samerna (som är ursprungsbefolkning) kom för 10000-5000år sedan medans de första "svenskarna" kom först under tidig järnålder. Mig veterligen delar inte dessa två "folkgrupper" kultur, iaf inte frivilligt. Att Sverige tvångsbeskattat samerna sedan åtminstone 1200-talet förvånar kanske ingen, skatter är Sverige duktiga att avkräva från folk.
Citera
2025-02-21, 09:35
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollpanoll
Ja hela januari 2025 firades in med en bombsmäll varje natt! Inte bara på nyår. Nya tider, fridens.

Och februari "firade" vi med ett rejält massmord. Sverige är fantastiskt!
Citera
2025-02-21, 09:37
Medlem
Lukas-s avatar
Då vet vi var vi har moderaterna.
Citera
2025-02-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Nu sa migrationsministern att vi firar olika "religioner" och inte olika "högtider" som Samnytt tycks antyda. Sen är det ju ett faktum att Sverige är mångkulturellt. Samerna (som är ursprungsbefolkning) kom för 10000-5000år sedan medans de första "svenskarna" kom först under tidig järnålder. Mig veterligen delar inte dessa två "folkgrupper" kultur, iaf inte frivilligt. Att Sverige tvångsbeskattat samerna sedan åtminstone 1200-talet förvånar kanske ingen, skatter är Sverige duktiga att avkräva från folk.

Hur skulle vi annars kunna hushålla oss med Somalier hade du tänkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in