Citat:
Ursprungligen postat av
andersbachmann2
klev han av för 12 månader och har fina östro/testo så är det ju givetvis inte det. och underaktiv sköldkörteln ger ofta låga kvoter testo/östro pga att det stänger av system i kroppen - så troligtvis inte det heller. trött hela tiden låter mer som anemi eller järnbrist eller nåt. eller så är det bara psykiskt. kanske d-vitamin brist eller annan vitamin brist (koppar tex). svårt att veta vad det kan vara om han bara gjort ett prov med adrogena markörer. nämnde han ens östradioal och progesteron? kanske sitter på östrogendominans. eller för lågt? östrogenprov kostar 1895kr och uppåt för exakt mätning men samtidigt väger han inte mycket så kan ju inte röra sig om dominans i alla fall. svårt. sök hjälp hos vården eller betala privat för ett komplett hälsopaket. startar från 1699-6000kr (blodprover för allmän hälsa man). werlabs dyraste kanske - man plus.
Snyggt! Nej, jag tvivlar på sköldkörteln jag med men det är ju svårt att peka på något utan att ha tagit del av utförligare blodprover. Han har ju ändå fått tre markörer på testosteron, och har de ingått i en bredare kontroll så ska det ju finnas en hel del annat att ta del av.
Jag tippar på att det har med psykisk ohälsa att göra. Detta styrks av att TS inte ens tränar längre. Han slutade träna efter kuren var färdig och har helt enkelt inte haft träningen i fokus innan steroiderna kom in i bilden heller.
Utan någon utförligare information verkar han försökt lösa sina mentala bekymmer med steroider. Och det går ju sällan bra.