• 2
  • 3
2025-03-04, 18:00
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
andersbachmann2 skriver om sköldkörtelns egenproduktion. Inte testiklarna (testosteron-nivåer). Inget i hans inlägg relaterar till testosteronnivåer.

Det kanske är du som faktiskt ska läsa inlägg, inte han?

Jag tolkade det som att han pratade om båda delarna, både sköldkörteln och de "vanliga" hormonnivåerna. Då han nämnde sköldkörteln, hormonvärden och blodvärden som separata grejer.

Och när herr Bachmann skrev "din egenproduktionen kommer tillbaka. Tar 6-12 månader" så fick jag väl lite mer vatten på min kvarn. TS skrev ju att det var över ett år sedan han klev av.

Vore ju bra om TS kunde posta resterande värden från provtagningen.
Citera
2025-03-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag tolkade det som att han pratade om båda delarna, både sköldkörteln och de "vanliga" hormonnivåerna. Då han nämnde sköldkörteln, hormonvärden och blodvärden som separata grejer.

Och när herr Bachmann skrev "din egenproduktionen kommer tillbaka. Tar 6-12 månader" så fick jag väl lite mer vatten på min kvarn. TS skrev ju att det var över ett år sedan han klev av.

Vore ju bra om TS kunde posta resterande värden från provtagningen.

klev han av för 12 månader och har fina östro/testo så är det ju givetvis inte det. och underaktiv sköldkörteln ger ofta låga kvoter testo/östro pga att det stänger av system i kroppen - så troligtvis inte det heller. trött hela tiden låter mer som anemi eller järnbrist eller nåt. eller så är det bara psykiskt. kanske d-vitamin brist eller annan vitamin brist (koppar tex). svårt att veta vad det kan vara om han bara gjort ett prov med adrogena markörer. nämnde han ens östradioal och progesteron? kanske sitter på östrogendominans. eller för lågt? östrogenprov kostar 1895kr och uppåt för exakt mätning men samtidigt väger han inte mycket så kan ju inte röra sig om dominans i alla fall. svårt. sök hjälp hos vården eller betala privat för ett komplett hälsopaket. startar från 1699-6000kr (blodprover för allmän hälsa man). werlabs dyraste kanske - man plus.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-03-04 kl. 20:32.
Citera
2025-03-04, 20:51
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
klev han av för 12 månader och har fina östro/testo så är det ju givetvis inte det. och underaktiv sköldkörteln ger ofta låga kvoter testo/östro pga att det stänger av system i kroppen - så troligtvis inte det heller. trött hela tiden låter mer som anemi eller järnbrist eller nåt. eller så är det bara psykiskt. kanske d-vitamin brist eller annan vitamin brist (koppar tex). svårt att veta vad det kan vara om han bara gjort ett prov med adrogena markörer. nämnde han ens östradioal och progesteron? kanske sitter på östrogendominans. eller för lågt? östrogenprov kostar 1895kr och uppåt för exakt mätning men samtidigt väger han inte mycket så kan ju inte röra sig om dominans i alla fall. svårt. sök hjälp hos vården eller betala privat för ett komplett hälsopaket. startar från 1699-6000kr (blodprover för allmän hälsa man). werlabs dyraste kanske - man plus.

Snyggt! Nej, jag tvivlar på sköldkörteln jag med men det är ju svårt att peka på något utan att ha tagit del av utförligare blodprover. Han har ju ändå fått tre markörer på testosteron, och har de ingått i en bredare kontroll så ska det ju finnas en hel del annat att ta del av.

Jag tippar på att det har med psykisk ohälsa att göra. Detta styrks av att TS inte ens tränar längre. Han slutade träna efter kuren var färdig och har helt enkelt inte haft träningen i fokus innan steroiderna kom in i bilden heller.

Utan någon utförligare information verkar han försökt lösa sina mentala bekymmer med steroider. Och det går ju sällan bra.
Citera
2025-03-16, 09:55
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Och varför började du kura?

För att bli thickslim och bög
Citera
2025-03-25, 19:36
Medlem
Citat:
har du undersökt hpa/x-axeln och sköldkörteln. samt hormonvärden och blodvärden. missbruk kan ge miljarder fler dåliga röda blod kroppar - EPK (EPO). kolla även järnvärden, ferritin, transferin.

ditt missbruk kan även ha satt sköldkörteln ur spel, men troligtvis är allt det där okej. och du får vänta på din egenproduktion kommer tillbaka. tar 6-12 månader.

troligtvis har du inga skador på ovan utan troligen är bara egenproduktion avstängd. men du kan ju kontakta vården och få dem att göra blodprov på ovan om du anser att det påverkar vardagen.

Röda blod kroppar ser bra ut, även järn och TSH. Testo prov visar rätt högt även fast jag slutat med allt. Mvvh
Citera
2025-03-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vilka preparat har du missbrukat(vissa prepp sätter sig mer på psyket än vissa andra) och i vilka doser(låga, moderata, mer än så)?
Testo Deca och Tren, Gick aldrig över 400mg per prepp
Citera
2025-03-25, 19:40
Medlem
Citat:
Varit hos vårdcentralen och tagit massa prover, Hojtar hur dem ser ut sen mvh
Citera
2025-03-25, 19:40
Medlem
Citat:
Snyggt! Nej, jag tvivlar på sköldkörteln jag med men det är ju svårt att peka på något utan att ha tagit del av utförligare blodprover. Han har ju ändå fått tre markörer på testosteron, och har de ingått i en bredare kontroll så ska det ju finnas en hel del annat att ta del av.

Jag tippar på att det har med psykisk ohälsa att göra. Detta styrks av att TS inte ens tränar längre. Han slutade träna efter kuren var färdig och har helt enkelt inte haft träningen i fokus innan steroiderna kom in i bilden heller.

Utan någon utförligare information verkar han försökt lösa sina mentala bekymmer med steroider. Och det går ju sällan bra.
Citera
2025-03-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindogg45

ok. hoppas du får svar
Citera
2025-05-02, 14:34
Medlem
Ändra livssituation och gör nya saker som är roliga, dina värden ser okej ut.
Det är nog inte ass, lätt att skylla på.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in