2025-02-20, 23:38
Medlem
Lillarapunzels avatar
Eller är det bara i mina butiker som utbudet minskat radikalt på senaste månaderna? Tycker knappt det finns några tesorter kvar att välja bland. Och för att inte tala om kvalitén, särskilt på Liptons téer; de smakar ju ingenting längre!
Vad är det som hänt? Är det fler som upplevt samma?
Citera
2025-02-20, 23:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Eller är det bara i mina butiker som utbudet minskat radikalt på senaste månaderna? Tycker knappt det finns några tesorter kvar att välja bland. Och för att inte tala om kvalitén, särskilt på Liptons téer; de smakar ju ingenting längre!

Det är bara de sämsta kvaliteterna som säljs i svenska butiker. Vill du ha riktig kvalitetste så måste man besöka specialbutiker.

Väderproblem har gjort att utbudet är sämre än normalt och teet dyrare så därför produceras inte så mycket av de billigare tesorterna just nu.

Tepåsarna måste numera vara biologiskt nedbrytbara på en viss tid vilket gör att de är av sämre kvalitet än tidigare.
Citera
2025-02-20, 23:46
Medlem
Lipton och de billiga märkena är ju bara skräp.De använder billigt gmo skräpthe med gifter

De förseglar dessutom tepåsen med plast så de kommer miljone rpartiklar av mikroplast i tekoppen och in i dig.
I england har folk börjat bojkotta lipton och andra märken pga detta.

Det finns ekologiska märken som ej använder plast vid förseglingen men ekologiskt lösthe är bäst.

Forsmans och finns i välsorterade icabutiker.

Man plockar i påse och finns supergoda smaker.
Citera
2025-02-20, 23:50
Medlem
0.1s avatar
Även om Lipton inte var något wow innan så har de helt klart lyckats bli ÄNNU sämre det håller jag med om. Jag vet dock inte vad det kan bero på.
Citera
2025-02-21, 00:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Köpte Twinings svartvinbärs-tepåsar häromdagen. De smakade ingenting, allra minst svartvinbär.
Citera
2025-02-21, 00:30
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Köpte Twinings svartvinbärs-tepåsar häromdagen. De smakade ingenting, allra minst svartvinbär.

Tebladen till Twinings te kommer från restprodukterna av riktigt te. Eftersom de inte har någon smak så tillsätter de smakämnen som borde vara förbjudna i Europa. Om du är mån om din hälsa så bojkotta både Twining och Lipton.
Citera
2025-02-21, 00:31
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det finns mer påste än innan, fler smaker. Men påste är ju inte kvalitet. Men jag är lat numera och kör på det.
Citera
2025-02-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tebladen till Twinings te kommer från restprodukterna av riktigt te. Eftersom de inte har någon smak så tillsätter de smakämnen som borde vara förbjudna i Europa. Om du är mån om din hälsa så bojkotta både Twining och Lipton.

Så du menar att Twining och Liptons thé skulle vara hälsofarliga? Nu tog du väl ändå i så att du nästan sket på dig.
Citera
2025-02-21, 00:47
Medlem
Citat:

Jag håller med. Hittade ett paket med äldre påsar (earl grey russian) hemma och det smakade väsentligt mer.
Citera
2025-02-21, 01:09
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du dricker varm saft, te ska fan inte smaka vinbär eller annan frukt.
Citera
2025-02-21, 01:20
Medlem
Citat:
Jag har upplevt det och därföe.börjat köpa lös te som jag fyller tepåsar med
Citera
2025-02-21, 02:07
Medlem
Jag köper alltid i hälsokostaffärer. Det är mycket stor skillnad på ex. Kamomillté.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in