Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Hej.
Jag är en man. Och jag söker en gedigen och handgjord datorväska. Den ska se fashionabel ut. Men framförallt, så ska den vara av bra kvalitet och kunna hålla en livstid.
Den får gärna vara tillräckligt stor för att rymma 2 datorer och 2 lunchlådor.
När jag har sonderat i affärer som NK och Åhlens, så är jag rädd att man bara betalar för något märke. T.ex. Saddler, vad är det ens? Att något hänger på Åhlens känns snarare som en varning att det inte är något genuint.
Jag vill alltså ha något bättre. Något unikt. Som man kan vara stolt över. Jag vill inte vara en märkesbög. Det vore coolare att ha något från en hantverkare med respekt.
Jag vill dessutom köpa den som en jobbväska. Så man behöver kunna köpa den som företagskund (om den kostar mer än 4000 kr och då behöver ett fullständigt kvitto).
Inga tips.
Men annat: har du datorväska idag, av vilken typ? Jag använder axelremsväska till min 17" CAD-dator ā 3,5kg plus tillbehör. Och det är lagom roligt att knalla längre sträckor. Utan axelrem är det ett helvete.
Så, har du koll på vad 2 datorer plus 2 matlådor väger? Och hur långt ska du bubba väskan?