Citat:
Ursprungligen postat av
Skitzu
För oss som inte fattar vad all fakta om olika hörlurar betyder som decibel, omfång och sånt så tänkte bara fråga lit för min egen skull men säkert för många andra också som jag märkt inte vet alls vad som pratar om när det kommer till ljud eller hörlurar utan bara pratar efter vad hörlurarna kostat i butik. Hur står sig hörlurar gentemot med BT emot de med 3,5mm kabel, vissa säger att kabel alltid är bäst men det verkar ju finnas olika typer av 3,5mm kablar där vissa är lite längre och där man kan använda vanlig aux men som ej vissa hörlurar tar emot utan bara den längre kontakten som ser nästan likadan ut. Förklara gärna lite för oss okunniga.
Sony wh-1000xm serien tex som jag använder såg jag ett test där dom jämförde dom emot ett par Bose som kostade typ det dubbla där Sony lurarna var mkt bättre i test. Kan hålla med att Sony lurarna är grymt bra och att dess noise cancelling är jäkligt bra men hur står sig dessa lurar emot såna som kostar mellan 20-40k egentligen och vad är det som gör att vissa lurar kostar lika mycket som en bil? Förklara eller skicka gärna nån länk . Mvh Mig
Nu har jag inte så mycke koll på detta men frågan lär komma, vad ska du använda lurarna till? Vilken typ av musik lyssnar du på? Vad lyssnar du från för enhet, telefon, musikanläggning eller annat?
Priset på lurarna bestäms av oss kunder, är vi beredda att betala för ett märke, funktion eller liknande så tar gärna företaget extra betalt för just detta.
Om det ena är bättre eller sämre är svårt att säga men du kan börja läsa alla trådar på nätet om det här med högtalarkablar och pris på detta så ska du se att allt kommer vara ett kaos i ditt huvud efter det. Finns det behov av att lägga mer än 25kr/m för högtalarkablar och interna kablage mellan olika enheter? Sök på google och du kommer hitta mängder av olika diskussioner där vissa anser att man ska lägga 10% av anläggningens kostnad på kablar eller att man bara måste ha de dyraste kablarna för 89000kr/st minst för att ens kunna lyssna eller att det funkar bra med vilken jävla koppartråd som helst.
Prova skriv detta hos google så är det bara att börja läsa.
"är dyra högtalarkablar värt det"
Angående din fråga så kan du skriva denna text hos google så kommer du även där hitta mängder av tips och trådar i olika forum.
"är dyra hörlurar alltid bättre"
Själv spelar jag spel på dator och har ett par lurar för 199kr som funkar klockrent för mig.