Citat:
Ursprungligen postat av
Hiraeth
Kan tipsa om en serie som berör dem som inte orkar längre. Pernillas svar på Annas fråga 27 minuter in i fjärde avsnittet summerar serien ganska bra, om ni inte känner för att se hela.
https://www.svtplay.se/sista-hjalpen
Hej. har levt med kroniskt smärta ända sen 2010. Har varit på otaliga inrättningar och mottagningar utan få rätt hjälp, läs och var påläst om din smärta, vad, hur, när, bli mer självmedveten om det du har. Så fort du blir det kommer vården tvingas hjälpa dig för då blir du också en annan sorts person. Att våga ta inaktiv, kontakt förklara berätta är inget fel det är din rättighet.
Jag brukar hänvisa till Patientlagen (SFS: 2014:821) kap. 1 & 5 som är relaterat till dig som individ och hur du upplever din smärta. Din läkare kommer tycka typ "ooohhh nej hon är en sån" men du ska bara stå på dig.
Ta också kontakt med en smärtmottagning och genomgå den hjälp de erbjuder. Det kanske fungerar bättre på dig men det gjorde inte med mig.
Jag har provat allt vården har att erbjuda även privat vård och betalt otaliga 100 000 kr för det utan resultat.
Om du vill ha råd eller tips får du gärna ta kontakt med mig, har koll på allt i relation till vården annars är risken att de medvetet låter dig falla "mellan stolarna". var inte en JA sägare utan våga stå på dig, våga säga, våga agera. GE INTE UPP för helvete så som 95 % gör.
Du som person är lösningen inte vården🥰🙌🙌