Citat:
Ursprungligen postat av
lejonkungen08
Värk upplevs varken i kilogram eller liter men när jag hade denguefeber på en safariresa i Afrika med Rosa Bussarna så kändes hettan som om jag befann mig i köldhålet typ Sibirien eller Nordkalotten under strängaste vinter.
Jag trodde att malarian hade tagit mig men det var det inte. Termometern av kvicksilver i tältet under gassande tropisk sol var oroad för att explodera av värmen men jag chillade eftersom jag hade fyllt mig med oxynorm.
I övrigt är jag sällan sjuk. Virus, bakterier och parasiter måste ta sig in i kroppen men hur de ska lyckas med det är deras bekymmer att lista ut.
Värk gör mer ont och känns värre när man upplever den som inte tillhörande en själv.
Wow, om det var menat eller ej så startade det igång väldig många tankar som har snurrat runt de senaste timmarna, alldeles för många för att försöka sammanställa i någon form av text. Får ta och fortsätta fundera på dessa och möjligtvis utforma någon slags plan för att eventuellt utföra dem, är troligtvis inte tillräckligt emotionellt stabil för att ta några stora beslut just nu.
Kan tom. relatera till ditt nickname, är född i lejonetstecken fast känner mig mer som det fega i trollkarlen från oz.
Både min kropp och själ säger att jag är på fel plats, är nog dags att släppa illusionen om att det går skapa ett tryggt liv och istället möta det "heads on" och göra det som känns rätt.
För det är ju trots allt bättre att dö i ett tält på savannen än att hoppa en bro för att man inte känner att man platsar in.
Tack för att du har tagit dig tid att svara i denna tråd.