Citat:
Ursprungligen postat av
blaha95
Om du överklagat så skall du inte ställa in dig såklart. Det är inte förens domen vunnit laga kraft, som du inom 3 månader skall ställa in dig.
Du får brev av kriminalvården på placering och allt. Men du kan såklart ställa in dig vart som helst. Men inte förens domen vunnit laga kraft.
Så om man överklagar och de tar cirkus 3-4 månader till hovrätten beslutar i fallet så ska man därefter vänta ytterligare 3 månader innan man behöver inställa sig om hovrätten också beslutar om fängelsestraff ? Är de korrekt ?