2025-05-11, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Typiskt nationer som inte har vunnit på länge att fokusera på gammal historia.

Ja typ finland, var ett tag sedan de knep någon medalj nu i VM.
Citera
2025-05-11, 02:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Typiskt nationer som inte har vunnit på länge att fokusera på gammal historia.
Man kan väl se det på olika sätt.
5-10-30år-någonsin.
De flesta cherrypickar efter bästa förmåga. Även finnar.
Citera
2025-05-11, 02:57
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ja typ finland, var ett tag sedan de knep någon medalj nu i VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Man kan väl se det på olika sätt.
5-10-30år-någonsin.
De flesta cherrypickar efter bästa förmåga. Även finnar.

3 finaler och 2 guld de senaste 5 VM-turneringarna. Sen regerande OS-mästare på det. Sverige har haft fullt med NHL-spelare i laget och ändå inte kommit bättre än 3:a på sistone. Klasskillnad.
Citera
2025-05-11, 03:26
Medlem
Citat:
3 finaler och 2 guld de senaste 5 VM-turneringarna. Sen regerande OS-mästare på det. Sverige har haft fullt med NHL-spelare i laget och ändå inte kommit bättre än 3:a på sistone. Klasskillnad.

Typiskt sämre nationer med få medaljer att behöva se till sådant när man inte haft så mycket framgång som de större nationerna haft.
Citera
2025-05-11, 03:50
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Typiskt sämre nationer med få medaljer att behöva se till sådant när man inte haft så mycket framgång som de större nationerna haft.

Typiskt föredettingar att kolla på gammal historik istället för närtid. Men har man inte vunnit på en massa år är det väl det enda man kan göra.
Citera
2025-05-11, 08:07
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Svarar mig själv. De hade tydligen buat ut jänkarna.
Puckade tuborghjon.
Precis, så otroligt respektlöst.
Där borde IIHF gå in och reagera med tomma läktare vid Danmarks matcher så kanske danskarna lär sig lite hyfs
Citera
2025-05-11, 08:27
Medlem
bridgeblandnings avatar
Hur kan hockey-VM vara så stort nere på kontinenten som det verkar vara? Har sett massvis av slovakiska och lettiska tröjor på stan i Stockholm i helgen. Trots att jag är hockeyintresserad har jag alltid tyckt hockey-VM känts avslaget, och då hejar jag ändå på ett landslag med realistiska guldchanser.
Citera
2025-05-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Hur kan hockey-VM vara så stort nere på kontinenten som det verkar vara? Har sett massvis av slovakiska och lettiska tröjor på stan i Stockholm i helgen. Trots att jag är hockeyintresserad har jag alltid tyckt hockey-VM känts avslaget, och då hejar jag ändå på ett landslag med realistiska guldchanser.

Hockey-VM är stort i Sverige..miljoner tittar på TV. När det vankas semi/finaler så sitter kanske 2-2.5 miljoner och kollar. Det kallas intresse. Det sitter djupt i folksjälen. När Sverige senast spelade en VM-final ( 2018)..och vann guld..satt enorma 2.35 miljoner och tittade. Det motsvarade ca 23.5 % av hela Sveriges befolkning.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/a2x8Ed/supersiffror-nar-tre-kronor-vann-guld

Däremot att höra att Djurgården och AIK i ett kval är de största hockeymatcherna som spelat i Sverige på ett årtionde är rena lögner..desinformation.
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-11 kl. 10:06.
Citera
2025-05-11, 10:08
Medlem
Citat:

Tjeckien ha ett sjukt hockey intresse. Dom ha slagit publikrekord för båda män och damer i ett VM.

Edit: åh såg nu att du skrev inte ens Tjeckien
Citera
2025-05-11, 10:14
Medlem
Citat:

Slovakien vann VM-guld 2002
VM-silver 2012
OS-fyra 2010

Slovakien har sedan Peter Stastny på 80-talet producerat bra hockeyspelare.

Lettland har också producerat bra spelare sedan Balderis och målvakten Artur Irbe. Vann brons i hemma-VM för några år sedan.

Små nationer som kan hävda sig i en ganska stor sport..skapar intresse.
Citera
2025-05-11, 15:46
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Lettland är ju helt hockeytokigt!
De har samma grundträning som ryssarna, fast sämre spelarutbud. Vet inte om just det säger något om saken, men helt klart är de hockeytokiga i Lettland.

Det finns ju folk som följer leksand också, trots att de inte haft några framgångar att tala om på 50 år.
Senast redigerad av Bartman777 2025-05-11 kl. 15:57.
Citera
2025-05-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Lettland är ju helt hockeytokigt!
De har samma grundträning som ryssarna, fast sämre spelarutbud. Vet inte om just det säger något om saken, men helt klart är de hockeytokiga i Lettland.

Det finns ju folk som följer leksand också, trots att de inte haft några framgångar att tala om på 50 år.

Sverige är hockeytokigt
Tjeckien är hockeytokigt
Finland är hockeytokigt
Ryssland är hockeytokigt
Slovakien är hockeytokigt
Lettland är hockeytokigt
Canada är hockeytokigt

I förra VM var det en galen match mellan..Slovakien och Polen..enormt publiktryck. Derby..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in