2025-05-08, 14:02
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Mika tillbaka och tränar idag
Citera
2025-05-08, 14:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nåja, många utan att domaren tyckte det var något fel.
Du kanske skulle titta på fotboll istället?där

En fair tackling är ok på vem som helst. Fungerar ofta som psykologisk krigsföring då motståndarna blir förbannade och drar på sig utvisningar.
Kanada är överlägset den hockeynation som spelat mest fult i historien och därför gillar jag när de får smaka på fair tacklingar.

Jag började först svara snubben men ändrade mig. Jag är lite ambivalent. Ja, en fair tackling är helt ok. Det sagt, om man riskerar att avsluta någons karriär eller skada någon för livet så har man väl ett ansvar som "kollega" att hålla igen lite. Tex, någon åker med huvudet vridet - smälla på där kan ju bli hur fel som helst. Man har ett ansvar som spelare att inte utsätta sig själv för fara genom att inte vara observant men som kollega har man också ett rent medmänskligt ansvar tycker jag. Crosscheckingen/boardingen på Foppa var vidrig att titta på. En stenhård tackling som gör ont har jag noll problem med. De där besluten på isen ska ju fattas under en millisekund mitt i ett skär när känslorna svallar. Inte det lättaste. Tycker överlag finnar, ryssar, jänkare spelar schysst och hårt. Tjeckar kan spela rätt fegt när de tappar huvudet. Letter spelar bitvis livsfarligt men det beror nog på att de kunskapsmässigt ligger så långt efter. De jag hatar är kanadensarna. Måhända lite bättre nu än för 10-20 år sedan för att inte tala om 50 är sedan.

Citat:
Mika tillbaka och tränar idag

Goda nyheter.
Citera
2025-05-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Med reservation för att de redan nu kan hamna en del matchrelaterat i huvudtråden för VM så var det lämpligt med en matchtråd.

Alla Sveriges gruppspelsmatcher kommer att gå på TV6/Viaplay.

Grupp A (Stockholm):

16:20: Österrike-Finland
20:20: Sverige-Slovakien

Grupp B (Herning)

16:20 Schweiz-Tjeckien
20:20 Danmark-USA

Österrike-finland 1-3

Sverige-Slovakien 4-2

Schweiz-Tjeckien 2-1

Danmark-Usa 4-1
Citera
2025-05-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Österrike-finland 1-3

Sverige-Slovakien 4-2

Schweiz-Tjeckien 2-1

Danmark-Usa 4-1

Nja dom två sista får du ta och kamma dig med..

Tjeckien vinner och usa likadant.
Citera
2025-05-08, 15:05
Medlem
Citat:
Nja dom två sista får du ta och kamma dig med..

Tjeckien vinner och usa likadant.

Menade såklart 4-1 till USA,

Men 2-1 till Schweiz står jag fast vid.
Citera
2025-05-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93

Men 2-1 till Schweiz står jag fast vid.

Mot regerande mästarna, tveksamt. Men jag respekterar dina bet.
Citera
2025-05-08, 15:14
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Nåja, många utan att domaren tyckte det var något fel.
Du kanske skulle titta på fotboll istället?

Ne, jag är för hårda och schysta tacklingar. Men det är jävla fegt att vända upp baken och huka sig när man tacklingar en spelare som kommer i fart. Det är faktiskt ynkligt, han var för feg och vek för en tackling framifrån eller från sidan. Och han vågade aldrig slänga handskarna och står upp för sig när motståndarna skulle stå upp för sin skadade lagkamrat.
Senast redigerad av Carrock 2025-05-08 kl. 15:43.
Citera
2025-05-08, 15:33
Medlem
Citat:

Schweiz har kommit upp sig år efter år i hockey.
Citera
2025-05-08, 15:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag började först svara snubben men ändrade mig. Jag är lite ambivalent. Ja, en fair tackling är helt ok. Det sagt, om man riskerar att avsluta någons karriär eller skada någon för livet så har man väl ett ansvar som "kollega" att hålla igen lite. Tex, någon åker med huvudet vridet - smälla på där kan ju bli hur fel som helst. Man har ett ansvar som spelare att inte utsätta sig själv för fara genom att inte vara observant men som kollega har man också ett rent medmänskligt ansvar tycker jag. Crosscheckingen/boardingen på Foppa var vidrig att titta på. En stenhård tackling som gör ont har jag noll problem med. De där besluten på isen ska ju fattas under en millisekund mitt i ett skär när känslorna svallar. Inte det lättaste. Tycker överlag finnar, ryssar, jänkare spelar schysst och hårt. Tjeckar kan spela rätt fegt när de tappar huvudet. Letter spelar bitvis livsfarligt men det beror nog på att de kunskapsmässigt ligger så långt efter. De jag hatar är kanadensarna. Måhända lite bättre nu än för 10-20 år sedan för att inte tala om 50 är sedan.

Goda nyheter.
Håller helt med. Vi tänker lika.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ne, jag är för hårda och schysta tacklingar. Men det är jävla fegt att vända upp baken och huka sig när man tacklingar en spelare som kommer i fart. Det är faktiskt ynkligt, han var för feg och vek för en tackling framifrån eller från sidan. Och han vågade aldrig slänga handskarna och står upp för sig när motståndarna skulle stå upp för sin skadade lagkamrat.
Tycker det var underhållande jag. Och vad jag minns skadade han inte någon mer än psykiskt och blåmärken.
Tjaa, han var ju ingen Murray men att kalla honom feg är ju bara fånigt.
Citera
2025-05-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Och han vågade aldrig slänga handskarna och står upp för sig när motståndarna skulle stå upp för sin skadade lagkamrat.

Eller för smart och undvek således en 5:a. tacklingarna i sig renderade sällan i utvisning så han hade hela tiden rätten på sin sida och inte behövde kasta handskarna för något onödigt.
Men skall det fortsätta diskuteras Kronwall så föreslår jag tråden Allmänt om hockey eller rent utav om han har någon egen tråd vilket jag förmodar. Nu siktar vi på Hemma VM 2025 i denna tråd
Senast redigerad av Kokacola 2025-05-08 kl. 16:13.
Citera
2025-05-08, 16:13
Medlem
Citat:

Fast Schweiz tog silver förra året....förlorade med 2-0 i en tight match mot Tjeckien på deras hemmaplan.
Citera
2025-05-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Fast Schweiz tog silver förra året....förlorade med 2-0 i en tight match mot Tjeckien på deras hemmaplan.

Precis, snäppet bakom Tjeckien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in