Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Nåja, många utan att domaren tyckte det var något fel.
Du kanske skulle titta på fotboll istället?där
En fair tackling är ok på vem som helst. Fungerar ofta som psykologisk krigsföring då motståndarna blir förbannade och drar på sig utvisningar.
Kanada är överlägset den hockeynation som spelat mest fult i historien och därför gillar jag när de får smaka på fair tacklingar.
Jag började först svara snubben men ändrade mig. Jag är lite ambivalent. Ja, en fair tackling är helt ok. Det sagt, om man riskerar att avsluta någons karriär eller skada någon för livet så har man väl ett ansvar som "kollega" att hålla igen lite. Tex, någon åker med huvudet vridet - smälla på där kan ju bli hur fel som helst. Man har ett ansvar som spelare att inte utsätta sig själv för fara genom att inte vara observant men som kollega har man också ett rent medmänskligt ansvar tycker jag. Crosscheckingen/boardingen på Foppa var vidrig att titta på. En stenhård tackling som gör ont har jag noll problem med. De där besluten på isen ska ju fattas under en millisekund mitt i ett skär när känslorna svallar. Inte det lättaste. Tycker överlag finnar, ryssar, jänkare spelar schysst och hårt. Tjeckar kan spela rätt fegt när de tappar huvudet. Letter spelar bitvis livsfarligt men det beror nog på att de kunskapsmässigt ligger så långt efter. De jag hatar är kanadensarna. Måhända lite bättre nu än för 10-20 år sedan för att inte tala om 50 är sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Mika tillbaka och tränar idag

Goda nyheter.