2025-05-23, 02:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Var det Fleury som stod?
Tråkigt för honom med ett sådant fiaskoavslut.
Dock får man komma ihåg att det inte är hans fel att deras cirka 22 utespelare inte kan göra mer än ett mål på dansken.

Det är lätt att göra målvakten till scapegoat i dessa lägen, precis som Salo 2002. Det var ju knappast Salos fel att utespelarna inte punkterade matchen tidigare.

Men ja, trist för Fleury som sagt, jag hade kunnat unna honom att avsluta med ett VM-guld. Hans karriär skojar man inte bort. Och det är väl bara han och DiPietro som valts som #1 overall i NHL-draften som målvakter?

Visst, draftpick behöver ju inte säga något om ens karriär, men ändå. Jag har stor respekt för Fleury.

Vet faktiskt inte om han stod.

Men jag håller med dig i övrigt.

Fleury kan bläddra bland många goda minnen, verkar alltid ha ett leende på läpparna också.

Good guy.
Citera
2025-05-23, 02:20
Medlem
Har kollat danskarnas mål 15 gånger i rad nu från denna highlightsvideon.

https://www.youtube.com/watch?v=F1UjC3Kl7oo

Så sjukt kul för dom
Citera
2025-05-23, 02:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d

Så sjukt kul för dom
Jag undrar var man hittar highlights med dansk kommentator.
Citera
2025-05-23, 02:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Fleury fick ett fint avslut på sin karriär😏😉 Värsta förlusten i hans karriär..ditlurad av Crosby.

Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Blir då ihågkommen. Precis som Corey Hirsch.

Men sant, lägga av på botten..

Nu var det ju Jordan Binnington som stod i mål till erat förtret-just saying.
Citera
2025-05-23, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag undrar var man hittar highlights med dansk kommentator.

Kolla upp vilken kanal den visades på i Danmark. Kanske någon gratiskanal i stil med SVT som också har nätstreaming likt SVTPlay där hela matchen laddas upp direkt efteråt?
Citera
2025-05-23, 06:19
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Sverige hade extremt bra spelare på 00-talet. Då hade vi vårt bästa landslag någonsin 2006 när vi tog OS guldet och VM-guldet. Men vi tog dock bara ett enda VM-guld under hela 00-talet. Sedan tog vi tre guld på 10-talet och ett guld i JVM. På 80-talet tog vi ett guld, men tre stycken på 90-talet. Nu verkar det vara torka igen och vi kanske får nöja oss med bara ett guld under hela 20-talet, tråkigt absolut men en del av sporten och något som händer alla mindre länder.
Jajo men det var aldrig några 12 år mellan. De 8 åren mellan 1998-2006 tangeras nästa år om Sverige inte vinner i år.

Och jag tycker faktiskt att den gyllene generationen underpresterade. OS guldet 2006 slätade över hur lite de vann( inklusive silver och brons i de största turneringarna). Kollar man de stora turneringarna så var WC 1996 och OS 2006 lyckade. 1998, 2002, 2004, 2010 var ett misslyckande. Man borde dessutom ha vunnit ytterligare ett VM guld tidigt 00-tal för att man skulle vara nöjd när det kommer till VM, exempelvis den försmädliga finalen 2003.
Senast redigerad av ricardo22 2025-05-23 kl. 06:24.
Citera
2025-05-23, 06:22
Medlem
ricardo22s avatar
Är det någon som har tittarsiffror från Sverige-Tjeckien eller vet var man få tag på dem?
Citera
2025-05-23, 06:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Är det någon som har tittarsiffror från Sverige-Tjeckien eller vet var man få tag på dem?
Undrar om tittarsiffrorna störtdök efter 5-2 och hur många som bytte kanal och kollade slutet av Danmarksmatchen?
Citera
2025-05-23, 06:38
Avslutad
Citat:

Så sjukt kul för dom

Haha ja, det är vackert och så stort att få knäppa till Kanada på näsan och slå ut dom i kvarten.

Inte många som hade räknat att semi uppställningen skulle se ut såhär med Danmark och ett riktigt blekt USA, men här är vi.

Som nämndes i matchtråden det kan nog jämföras med när Polen slog Sovjetunionen i hockey vm 1976.
Senast redigerad av rysstrollet449 2025-05-23 kl. 06:44.
Citera
2025-05-23, 06:42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:

Så sjukt kul för dom
Javisst, och jag gläds med dom! Men samtidigt måste jag säga att när jag såg den matchen(jag swappade mellan den och sverigematchen) så såg det ut som om Canada hade tagit sömnmedicin
Citera
2025-05-23, 06:52
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Kolla upp vilken kanal den visades på i Danmark. Kanske någon gratiskanal i stil med SVT som också har nätstreaming likt SVTPlay där hela matchen laddas upp direkt efteråt?
De geoblockar friskt från danskt håll. Tror t o m de danska public service-kanalerna kräver personlig inloggning.

VM ser ut att gå på TV2 i Danmark, som är en kommersiell kanal. DR2 är inte samma sak.
Citera
2025-05-23, 06:53
Medlem
Varför fick vi den tidigare matchen? Trodde länder som hosta hade lite fördel med att välja tid etc. Många svenska som är på jobb etc fortfarande.

Edit: eller såg nu att båda matcherna spela i Stockholm så ha väl att göra med resa etc.
Senast redigerad av pyssen87 2025-05-23 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in