2025-02-18, 19:55
Medlem
HugoStieglitzs avatar
I kvällens inslag i (Riks) avslöjar Åkesson att han vill utreda vilka signaler som regeringen har skickat till Migrationsverket och varför så lite har hänt sedan förra valet när det gäller migrationspolitiken. Åkesson verkar mena att byråkrater obstruerar den nya politikens regler på migrationsområdet.

Mitt intryck är att Åkesson känner ett tryck underifrån, som förmodligen har ökat i samband med hetsen mot Armalitebössorna. SD:s väljare röstade på Åkesson och hans vänner för att de skulle minska invandringen och det verkar som Ronny och Conny börjar inse att det inte blir någon skillnad.

Är det bra att kräva ännu mer utredningar?
Är det sent påtänkt att komma med det här kravet ca 18 månader innan kommande val?
Kommer SD att kunna få någon konkret förändring i hamn på mindre än två år?
Citera
2025-02-18, 20:06
Medlem
Från annan tråd

(FB) Högern fortsätter dela ut medborgarskap
Citera
2025-02-18, 20:18
Medlem
Kommer bli fantastiskt när alla utredningar och planerade lagändringar slår igenom och man kommer kunna minska antalet nya medborgarskap från 100k/år till 80k!!!
Citera
2025-02-18, 20:28
Medlem
buddy99s avatar
Nya generaldirektören Maria Mindhammar hade hade ju fint renommè,förstår varför Åkesson är undrande,kör nu vidare med återvandringsverket,här händer inget.
Citera
2025-02-18, 22:10
Medlem
Vi behöver en Trump här i sverige
Citera
2025-02-18, 22:54
Medlem
MrsEjPKs avatar
Bra Jimmie & Sd ! 👊
Såg att 6000 invandrare hade fått medborgarskap bara i Januari i år Fy fan !

7 klövern vill medvetet förstöra Sverige .Det är så sjukt så det är inte sant !
Citera
2025-02-18, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Bra Jimmie & Sd ! 👊
Såg att 6000 invandrare hade fått medborgarskap bara i Januari i år Fy fan !

7 klövern vill medvetet förstöra Sverige .Det är så sjukt så det är inte sant !

Med tanke på att det tar 5 år för att få medborgarskap och att man måste ha PUT, så är de där medborgarskapen nappast nuvarande regeringens fel. Om det blir betydligt svårare att få PUT - vilket det som jag förstått det har blivit - så blir det också avsevärt svårare att få medborgarskap. Sedan anser ju jag dock att kraven på medborgarskap måste höjas och jag förstår inte varför vi fortfarande inte har något så grundläggande som språktest samt fast inkomst under en viss tid för att få medborgarskap. Det borde enligt mig vara ett absolut minimum tillsammans med nuvarande regler.
Citera
2025-02-18, 23:15
Medlem
Nu när USA inte längre hetsar fram invandring så kommer nog Europa att rätta in sig i det nya ledet.
Citera
2025-02-18, 23:16
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Med tanke på att det tar 5 år för att få medborgarskap och att man måste ha PUT, så är de där medborgarskapen nappast nuvarande regeringens fel. Om det blir betydligt svårare att få PUT - vilket det som jag förstått det har blivit - så blir det också avsevärt svårare att få medborgarskap. Sedan anser ju jag dock att kraven på medborgarskap måste höjas och jag förstår inte varför vi fortfarande inte har något så grundläggande som språktest samt fast inkomst under en viss tid för att få medborgarskap. Det borde enligt mig vara ett absolut minimum tillsammans med nuvarande regler.

Jag skyller allt på ALLA partier utom Sd.
M & L & Kd är pro invandring maximum liksom hela 7 klövern.
Borde börja utvisa istället . Pronto !!!
Och absolut INGA nya medborgarskap !!
Senast redigerad av MrsEjPK 2025-02-18 kl. 23:30.
Citera
2025-02-18, 23:22
Medlem
Det kan jag tala om för honom. Främst 2 anledningar: det jobbar en massa aktivister på migrationsverket som släpper in vad som helst oavsett regler.

Sen är det mycket lättare att bifalla ansökan än avslå. Ska du avslå så måste du motivera det på alla möjliga vis, hänvisa till paragrafer etc etc. Så incitamenten för att bifalla är mycket högre än för avslag.
Citera
2025-02-19, 01:55
Medlem
Puffgeckos avatar
SD är lika mycket vänster som alla andra. Det är ett skitparti som fiskar upp rösterna från folk som har tröttnat på (S). Folket blir bedragna att tro SD och vänstern skulle vara motpoler, att det finns en opposition. Det vi ser nu är bara ett spel för galleriet.
Citera
2025-02-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I kvällens inslag i (Riks) avslöjar Åkesson att han vill utreda vilka signaler som regeringen har skickat till Migrationsverket och varför så lite har hänt sedan förra valet när det gäller migrationspolitiken. Åkesson verkar mena att byråkrater obstruerar den nya politikens regler på migrationsområdet.

Mitt intryck är att Åkesson känner ett tryck underifrån, som förmodligen har ökat i samband med hetsen mot Armalitebössorna. SD:s väljare röstade på Åkesson och hans vänner för att de skulle minska invandringen och det verkar som Ronny och Conny börjar inse att det inte blir någon skillnad.

Är det bra att kräva ännu mer utredningar?
Är det sent påtänkt att komma med det här kravet ca 18 månader innan kommande val?
Kommer SD att kunna få någon konkret förändring i hamn på mindre än två år?

Jag tror att till att börja med borde sluta ge svensk nationalitet och om man nu ska göra det borde det finnas prövotid en prick i brottsregistrer ellee kronofogden,dra tillbaka!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in