2025-02-17, 18:44
Medlem
Är det någon fler än jag som blir så otroligt förbannad över att folk använder rövpapper som hushållspapper? Jag känner flera som inte köper hushållspapper, utan kör rövpapper som om de vore likvärdiga i användningsområde.

Rövpapper är till för att smulas sönder i avloppen. Hushållspapper suger upp vätska.

Varför har folk detta märkliga beteende? Är det för att de är WT, fattiglappar, eller bara allmänt korkade?

Hur gör ni där hemma?
Citera
2025-02-18, 11:01
Moderator
Maviels avatar
Övrigt - ämnen som saknar eget forum --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2025-02-18, 11:05
Medlem
eldrattans avatar
Tjena BajKingen! Rövpapper suger upp vätska rätt bra också ska du se. Om du inte tror mig så gör en liten skvätt på golvet och lägg sedan ditt rövpapper över skvätten så kommer du se något magiskt som händer.
Citera
2025-02-18, 15:32
Moderator
Trixtons avatar
Jag har nog aldrig upplevt detta fenomen. Jag tror att alla jag känner brukar ha hushållspapper hemma. De flesta har säkert någon gång använt toalettpapper tillfälligtvis om det har varit slut på hushållspapper, men till vardags så brukar väl folk ha båda sorterna hemma?

Blir man "otroligt förbannad" för en sådan sak så kanske man bör söka hjälp hos en beteendevetare e.d.
Citera
2025-02-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Tjena BajKingen! Rövpapper suger upp vätska rätt bra också ska du se. Om du inte tror mig så gör en liten skvätt på golvet och lägg sedan ditt rövpapper över skvätten så kommer du se något magiskt som händer.

Förvisso har det en viss förmåga att göra det, men jämfört med hushållspapper är det inte effektivt. Plus att man får äckelassociationer när man ser en rulle rövpapper i ex köket. Man får känslan av att de som har den där kladdar runt med avföring överallt och således behöver rövpapper i hela huset.

Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag har nog aldrig upplevt detta fenomen. Jag tror att alla jag känner brukar ha hushållspapper hemma. De flesta har säkert någon gång använt toalettpapper tillfälligtvis om det har varit slut på hushållspapper, men till vardags så brukar väl folk ha båda sorterna hemma?

Blir man "otroligt förbannad" för en sådan sak så kanske man bör söka hjälp hos en beteendevetare e.d.

Jag har träffat flera som uppvisar detta klandervärda beteende. Visst används det tillfälligt i brist på annat, men nu pratar vi inte om sådana situationer.

Jag håller inte med dig om att man måste träffa en beteendevetare om man blir förbannad över detta. Får man inte bli förbannad över vidriga saker som är WT?

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ännu en misslyckad loser till TS som skriker WT till absolut ingenting. Vilket samhällsproblem! Vakter! Allt mitt guld!

Kanske du ska skriva något om ämnet istället? Låter som om jag trampade på en öm tå här. Har du rövpapper i köket? Svaret är garanterat ja, så då är du per definition WT
Citera
2025-02-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Kanske du ska skriva något om ämnet istället? Låter som om jag trampade på en öm tå här. Har du rövpapper i köket? Svaret är garanterat ja, så då är du per definition WT

Nej, har hushållspapper. Men det är inte något jag använder speciellt mycket, bara vid spill eller så lägger jag bredvid spisen så när det fräser i stekpannan så åker det på pappret istället än bänkskivan.

Nej, du trampade inte på någon öm tå. Men du är en kopia utav hundratals andra användare av flashback som skriker WT. Jag finner det patetiskt och kan garantera att dom som skriver det är små fjantar som aldrig gett någon en smäll på käften.
Citera
2025-02-18, 17:21
Medlem
Citat:
Är det någon fler än jag som blir så otroligt förbannad över att folk använder rövpapper som hushållspapper? Jag känner flera som inte köper hushållspapper, utan kör rövpapper som om de vore likvärdiga i användningsområde.

Rövpapper är till för att smulas sönder i avloppen. Hushållspapper suger upp vätska.

Varför har folk detta märkliga beteende? Är det för att de är WT, fattiglappar, eller bara allmänt korkade?

Hur gör ni där hemma?

Jag gillar inte det heller men en del kanske bara tycker det är lättare att bara köpa toapapp. Priset är ju ungefär detsamma
Citera
2025-02-18, 17:28
Medlem
Citat:
Jag känner flera som inte köper hushållspapper, utan kör rövpapper som om de vore likvärdiga i användningsområde.

Du borde se över ditt umgänge, torkar man av en yta med toalettpapper blir det pappersmulor överallt.
Citera
2025-02-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nej, har hushållspapper. Men det är inte något jag använder speciellt mycket, bara vid spill eller så lägger jag bredvid spisen så när det fräser i stekpannan så åker det på pappret istället än bänkskivan.

Nej, du trampade inte på någon öm tå. Men du är en kopia utav hundratals andra användare av flashback som skriker WT. Jag finner det patetiskt och kan garantera att dom som skriver det är små fjantar som aldrig gett någon en smäll på käften.

Nog trampade jag på en öm tå, försök inte. Jag vet inte om det hör till ämnet, men nog är det inget att skryta om huruvida man slagit någon på käften. Det låter definitivt som ett WT-beteende, vilket du uppvisar.

Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jag gillar inte det heller men en del kanske bara tycker det är lättare att bara köpa toapapp. Priset är ju ungefär detsamma

Det låter som en rimlig förklaring, men sådan lättja är inte acceptabel. Om du ändå är på affären och köper rövpapper, nog kan du ta ett paket hushållspapper som oftast finns alldeles bredvid?

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du borde se över ditt umgänge, torkar man av en yta med toalettpapper blir det pappersmulor överallt.

Jag blir nog illa tvungen till detta. Jag har endast en god vän som uppvisar detta beteende, övriga är bekanta man är hemma hos då och då. Att bryta kontakten med den förstnämnda känns hårt, men ska definitivt ske vad gäller de andra.

Exakt, det blir bara massa smulor och sörja av det hela. Folk fattar inte att de är designade för olika ändamål.
Citera
2025-02-18, 19:49
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Skulle aldrig använda nåt annat än hushållspapper i köket.
Men var glad för att dom inte har hushållspapper på toa istället, det torde kunna ställa till med visst obehag.
Citera
2025-02-19, 13:34
Medlem
Citat:
Nog trampade jag på en öm tå, försök inte. Jag vet inte om det hör till ämnet, men nog är det inget att skryta om huruvida man slagit någon på käften. Det låter definitivt som ett WT-beteende, vilket du uppvisar.

Bara för att du upprepar en sak gör det inte sant. Nej det är inget "wt beteende" att stå på sig själv. Du verkar inte riktigt förstå innebörden av s.k "white trash". Du behöver gå ut mer istället än att störa dig på vilket slags papper folk har i köket. En psykolog kanske vore något, det här kan väl knappast vara det enda du stör dig på tänker jag.
Citera
2025-02-19, 14:02
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Förvisso har det en viss förmåga att göra det, men jämfört med hushållspapper är det inte effektivt. Plus att man får äckelassociationer när man ser en rulle rövpapper i ex köket. Man får känslan av att de som har den där kladdar runt med avföring överallt och således behöver rövpapper i hela huset.
Jag kommer att tänka på polarens lillasyster som vägrade köpa toalettpapper. Det fick bli hushållspapper delade med brödkniv. Det där gick över senare, hon var väl tolv år eller så at the time.

Låt inte dina äckelassociationer ta över livet.

Hushållspapper förresten, vad är det för WT-fasoner? Kökssläng i bomull och handdukar i lin om jag får be. Någon måtta får det vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in