• 1
  • 2
2025-04-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Äntligen tycks Europa ha vaknat på allvar!
Den låg 14% minus igår på morgonen. Marknaden är sjuk. Fina pengar att hämta där.
Citera
2025-04-08, 11:02
Medlem
Jag vet inte om Rheinmetalls aktiekurs kommer att göra fler skutt uppåt, men jag tror att de kommer kunna försvara sin kursnivå för ordertillgången är god, det finns möjligheter att expandera verksamheten och så vidare för de närmaste 10 åren utan tvekan.

Det finns ett frågetecken dock, även om det finns gott om beställningar så måste man alltid hålla ett öga på om de kan leverera och ifall deras militära utrustning kommer att hålla på slagfältet. Krigen kommer förändras mycket nu framöver, vilket kommer att göra en del vapen obrukbara och häri ligger då förmågan att kunna anpassa sig.
Citera
2025-04-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag vet inte om Rheinmetalls aktiekurs kommer att göra fler skutt uppåt, men jag tror att de kommer kunna försvara sin kursnivå för ordertillgången är god, det finns möjligheter att expandera verksamheten och så vidare för de närmaste 10 åren utan tvekan.

Det finns ett frågetecken dock, även om det finns gott om beställningar så måste man alltid hålla ett öga på om de kan leverera och ifall deras militära utrustning kommer att hålla på slagfältet. Krigen kommer förändras mycket nu framöver, vilket kommer att göra en del vapen obrukbara och häri ligger då förmågan att kunna anpassa sig.
Intressant vilka vapentyper tänker du på då?
Hur som helst är bolaget väldigt tekniskt och har en rad olika produkter och inriktningar. Så jag tror inte att de kommer att bli inaktuella på något vis. 🙂

https://www.rheinmetall.com/en
Citera
2025-04-12, 17:33
Moderator
Diagorass avatar
Två trådar om Rheinmetall sammanfogade

/ mod
Citera
2025-04-13, 21:28
Medlem
Har svårt att se vilket bolag som skulle gå bättre än RhMD. EU länderna tvingas att skicka in nya pengar och dom lär inte hamna på amerikanska bolag direkt.
Citera
2025-04-29, 19:37
Medlem
Grym rapport idag. Bolaget täljer guld just nu. Dock kan den gå ner i morgon om någon ledare nämner ordet fred, men på lite längre sikt känns den fortfarande väldigt stabil.
Citera
2025-04-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Grym rapport idag. Bolaget täljer guld just nu. Dock kan den gå ner i morgon om någon ledare nämner ordet fred, men på lite längre sikt känns den fortfarande väldigt stabil.

Indien och Pakistan är två länder som har stora landytor att försvara, och kan bli tänkbara kunder framöver. Och kan nog tänka sig att köpa många enheter.
Jordanien är tex ett rikt land och nog vill ha sådant att skryta med.

Thailand är också ett sådant land som vill ha det allra senaste inom vapenteknik.
Även om de inte köper många enheter så innebär dessa en statushöjning.

Alla vill ju just nu ha dessa grejer även om någon skulle börja svamla om fred.
Citera
2025-05-08, 20:15
Moderator
Diagorass avatar
Tyska försvarskoncernen Rheinmetall redovisar en omsättning och ett rörelseresultat som var högre än väntat under första kvartalet. Siffrorna är i linje med de preliminära som presenterades i slutet av april. Rheinmetall bekräftar sina helårsutsikter.

https://www.placera.se/telegram/rhei...antat-20250508

Försvarsaktier går fortfarande bra. Blir dock lite tufft att försvara ett P/E-tal på över 100.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in