• 1
  • 2
2025-04-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
ntligen tycks Europa ha vaknat p allvar!
Den lg 14% minus igr p morgonen. Marknaden r sjuk. Fina pengar att hmta dr.
Citera
2025-04-08, 11:02
Medlem
Jag vet inte om Rheinmetalls aktiekurs kommer att gra fler skutt uppt, men jag tror att de kommer kunna frsvara sin kursniv fr ordertillgngen r god, det finns mjligheter att expandera verksamheten och s vidare fr de nrmaste 10 ren utan tvekan.

Det finns ett frgetecken dock, ven om det finns gott om bestllningar s mste man alltid hlla ett ga p om de kan leverera och ifall deras militra utrustning kommer att hlla p slagfltet. Krigen kommer frndras mycket nu framver, vilket kommer att gra en del vapen obrukbara och hri ligger d frmgan att kunna anpassa sig.
Citera
2025-04-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag vet inte om Rheinmetalls aktiekurs kommer att gra fler skutt uppt, men jag tror att de kommer kunna frsvara sin kursniv fr ordertillgngen r god, det finns mjligheter att expandera verksamheten och s vidare fr de nrmaste 10 ren utan tvekan.

Det finns ett frgetecken dock, ven om det finns gott om bestllningar s mste man alltid hlla ett ga p om de kan leverera och ifall deras militra utrustning kommer att hlla p slagfltet. Krigen kommer frndras mycket nu framver, vilket kommer att gra en del vapen obrukbara och hri ligger d frmgan att kunna anpassa sig.
Intressant vilka vapentyper tnker du p d?
Hur som helst r bolaget vldigt tekniskt och har en rad olika produkter och inriktningar. S jag tror inte att de kommer att bli inaktuella p ngot vis. 🙂

https://www.rheinmetall.com/en
Citera
2025-04-12, 17:33
Moderator
Diagorass avatar
Tv trdar om Rheinmetall sammanfogade

/ mod
Citera
2025-04-13, 21:28
Medlem
Har svrt att se vilket bolag som skulle g bttre n RhMD. EU lnderna tvingas att skicka in nya pengar och dom lr inte hamna p amerikanska bolag direkt.
Citera
2025-04-29, 19:37
Medlem
Grym rapport idag. Bolaget tljer guld just nu. Dock kan den g ner i morgon om ngon ledare nmner ordet fred, men p lite lngre sikt knns den fortfarande vldigt stabil.
Citera
2025-04-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Grym rapport idag. Bolaget tljer guld just nu. Dock kan den g ner i morgon om ngon ledare nmner ordet fred, men p lite lngre sikt knns den fortfarande vldigt stabil.

Indien och Pakistan r tv lnder som har stora landytor att frsvara, och kan bli tnkbara kunder framver. Och kan nog tnka sig att kpa mnga enheter.
Jordanien r tex ett rikt land och nog vill ha sdant att skryta med.

Thailand r ocks ett sdant land som vill ha det allra senaste inom vapenteknik.
ven om de inte kper mnga enheter s innebr dessa en statushjning.

Alla vill ju just nu ha dessa grejer ven om ngon skulle brja svamla om fred.
Citera
2025-05-08, 20:15
Moderator
Diagorass avatar
Tyska frsvarskoncernen Rheinmetall redovisar en omsttning och ett rrelseresultat som var hgre n vntat under frsta kvartalet. Siffrorna r i linje med de preliminra som presenterades i slutet av april. Rheinmetall bekrftar sina helrsutsikter.

https://www.placera.se/telegram/rhei...antat-20250508

Frsvarsaktier gr fortfarande bra. Blir dock lite tufft att frsvara ett P/E-tal p ver 100.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in