2025-02-17, 17:45
Medlem
TUKs avatar
Pasta flera dagar i veckan. Nån köttbit på helgen. Aldrig färdigmat eller liknande.
Citera
2025-02-17, 17:59
Medlem
hippilis avatar
Makaroner, pulvermos, köttbullar, korv, fiskpinnar, smörgås, hamburgare, korv med bröd, pizza.

Det levde man på tills man träffade sambon som var lika dan så vad vi äter nu behöver jag väl inte skriva antar jag..
Citera
2025-02-17, 18:10
Medlem
muskelstals avatar
Åt kvarg kyckling, storkok på grytor samma mat 5 dagar i veckan mkt gryta på picknick bog o ris
Citera
2025-02-17, 18:27
Medlem
Gridiots avatar
Samma som idag även om jag blivit ännu bättre på matlagning. Ibland enklas saker som pytt i panna eller pasta med någon enkel sås. Lasagne och paj då det är enkelt att hacka upp i matlådor. Lärde mig laga mat av nödvändighet som 13-åring då föräldrar inte alltid gjorde det. Borsjtj och shazuka var stapelrätter när jag var 20-25.
Citera
2025-02-17, 19:05
Avstängd
Innan frugan tog över köket:
Pytt i panna
Köttbullar med pulvermos
Billys
Kokta ägg
Nudlar
Citera
2025-02-17, 19:59
Medlem
Tonfisk och spenat, gymmade och träna thai. Man tröttnade på den maten ganska fort
Citera
2025-02-17, 20:06
Medlem
HBTKuks avatar
Har stort matintresse och har experimenterat mycket med mat hela mitt vuxna liv.
Citera
2025-02-17, 20:17
Medlem
Första åren blev det som budgeten medgav.
Flyttade samma dag jag fyllde 18 och hade bil så maten fick stå tillbaka.
Klassiskt blev det strömmingslåda, varvade strömming gul lök och tomater. Åts med potatis.
En omgång räckte 5 dar, ock kostade som en hamburgare.
Ibland kunde man kosta på sig en biff eller långkok på billigt kött när man jobbat mycket övertid.
Sen efter lumpen fick jag ett nytt jobb med väldigt hög lön då blev det mycket utemat.

Har väl aldrig varit direkt matintreserad, men blev tvungen att lära mig laga det basala under uppväxten, och första åren själv fick man prioritera, då gick bilen och pilsner före maten.
Citera
2025-02-17, 20:43
Moderator
Neksnors avatar
Har alltid gillat matlagning, så Billy's och pulvermos var aldrig aktuellt.
Ofta någon sorts gryta som kunde sparas och ätas med pasta eller ris. Ibland blev det enkel och snabb pastaröra, smörklick, kryddor ketchup eller liknande, kanske lite ost.
Citera
2025-02-17, 20:56
Medlem
Man-At-Armss avatar
Nu lagar jag mat hemma minst lika ofta som frugan, men när jag precis flyttade hemifrån vart det mycket eldorado. Färdig pytt i panna med små torra köttbitar i (som jag ibland micrade när jag inte orkade steka), hamburgare med enorma mängder flott och liknande kulinarisk mat.
Sen när jag hade festat bort månadens inkomst, blev det spaghetti eller nudlar med ketchup. För att svina till det ytterligare köpte jag ofta eldorados ketchup.
Mycket snabbmat med när ekonomin var någorlunda ok.
Citera
2025-02-17, 20:58
Medlem
Jag åt detta 70% av mina måltider,

Tonfisk och ris toppad med bara salt och olivolja. Riktigt bra käk och godare än det låter, tom med min fru tycker det är gott (jag måste ha blivit bäst i världen på denna rätt ifs).
Citera
2025-02-17, 21:20
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Skojar du? Han särskriver i princip överallt, dyslexi blandat med ett iq på 70.
Ja det va kanske ganska mongo rakt igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in