Samma som idag även om jag blivit ännu bättre på matlagning. Ibland enklas saker som pytt i panna eller pasta med någon enkel sås. Lasagne och paj då det är enkelt att hacka upp i matlådor. Lärde mig laga mat av nödvändighet som 13-åring då föräldrar inte alltid gjorde det. Borsjtj och shazuka var stapelrätter när jag var 20-25.
Första åren blev det som budgeten medgav.
Flyttade samma dag jag fyllde 18 och hade bil så maten fick stå tillbaka.
Klassiskt blev det strömmingslåda, varvade strömming gul lök och tomater. Åts med potatis.
En omgång räckte 5 dar, ock kostade som en hamburgare.
Ibland kunde man kosta på sig en biff eller långkok på billigt kött när man jobbat mycket övertid.
Sen efter lumpen fick jag ett nytt jobb med väldigt hög lön då blev det mycket utemat.
Har väl aldrig varit direkt matintreserad, men blev tvungen att lära mig laga det basala under uppväxten, och första åren själv fick man prioritera, då gick bilen och pilsner före maten.
Har alltid gillat matlagning, så Billy's och pulvermos var aldrig aktuellt.
Ofta någon sorts gryta som kunde sparas och ätas med pasta eller ris. Ibland blev det enkel och snabb pastaröra, smörklick, kryddor ketchup eller liknande, kanske lite ost.
Nu lagar jag mat hemma minst lika ofta som frugan, men när jag precis flyttade hemifrån vart det mycket eldorado. Färdig pytt i panna med små torra köttbitar i (som jag ibland micrade när jag inte orkade steka), hamburgare med enorma mängder flott och liknande kulinarisk mat.
Sen när jag hade festat bort månadens inkomst, blev det spaghetti eller nudlar med ketchup. För att svina till det ytterligare köpte jag ofta eldorados ketchup.
Mycket snabbmat med när ekonomin var någorlunda ok.
Tonfisk och ris toppad med bara salt och olivolja. Riktigt bra käk och godare än det låter, tom med min fru tycker det är gott (jag måste ha blivit bäst i världen på denna rätt ifs).