2025-02-17, 13:05
Bannlyst
Statsminster Ulf Kristersson är över 60 år, så även om han inte förlorar nästa val så är det väl rimligt att förutsätta att hans politikerkarriär sjunger på sista versen.

Tror ni att han kommer att dra sig tillbaka till ett lugnt pensionärsliv eller kommer han att svassa runt och peta i saker som han inte har med att göra?

Jag kan inte se Uffe agera som lögnhalsen Carl Bildt som gör konstanta utfall, det ena konstigare än det andra.

Så frågan är: Vilket blir det tragiska slutet på Ulf Kristersson?
Citera
2025-02-17, 13:08
Medlem
fluff995s avatar
Nån form av hbtq-aktivist.

Ja, jag menar allvar.
Citera
2025-02-17, 13:13
Avslutad
Jag tror att han kommer dra sig undan ut till Stockholms skärgård och leva inom ett relativt begränsat område på t ex Lidingö med barn och fru. Jag "misstänker" att han faktiskt inte bryr sig nämnvärt.
Citera
2025-02-17, 13:22
Medlem
Kristersson kommer nog att ha svårt att släppa makten helt, men han kommer inte bli en gapig politisk pensionär som syns överallt heller. Han känns mer som en som vill ha inflytande, men utan att nödvändigtvis stå i rampljuset hela tiden.
Citera
2025-02-17, 13:31
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nån form av hbtq-aktivist.

Ja, jag menar allvar.
Ligger nog mycket i det. Kanske får Kristersson modet att komma ut ur garderoben när den politiska karriären är över så att han slipper lajva hetero med sitt resonemangsäktenskap och sina tre importerade kinesbarn. Kanske kan han ta sin longtime boyfriend Henrik Landerholm vid handen och dansa ut över någon sommaräng i skärgården som nybliven pensionär, vaselindoftande och härlig?

Å andra sidan verkar det för tillfället vara en fnurra på tråden i parsamheten.

https://stoppapressarna.se/politik/efter-ulf-kristerssons-svek-landerholm-med-ny-kille/
Citera
2025-02-17, 13:56
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Statsminster Ulf Kristersson är över 60 år, så även om han inte förlorar nästa val så är det väl rimligt att förutsätta att hans politikerkarriär sjunger på sista versen.

Tror ni att han kommer att dra sig tillbaka till ett lugnt pensionärsliv eller kommer han att svassa runt och peta i saker som han inte har med att göra?

Jag kan inte se Uffe agera som lögnhalsen Carl Bildt som gör konstanta utfall, det ena konstigare än det andra.

Carl Bildt gör bra ifrån sig på ålderns höst.
Uffen är inte lika etablerad internationellt så det blir nog slut på hans politiska karriär om fyra år om de förlorar nästa val. Annars håller han på ytterligare tre år och därefter tar han det lugnt tror jag.
En välförtjänt pension till en hederlig politiker till skillnad från många andra
Citera
2025-02-17, 14:32
Medlem
Tomtekukars avatar
Kan inte uffe och freddan bilda mediebolag och skriva barnböcker? Vi behöver skickliga demagoger och vilseledare för att fostra kommande generationer att förbli lättledda drönare, valboskap och goda skattebetalare. Och feminister.
Citera
2025-02-17, 15:10
Medlem
Han kan väl återgå till gymnastiken Med den där spänstiga kroppen!
Citera
2025-02-17, 15:51
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Han kan väl återgå till gymnastiken Med den där spänstiga kroppen!

Och de sällsynt breda axlarna!
Citera
2025-02-17, 20:07
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren

Fotbollsförbundet?
Citera
2025-02-18, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Fotbollsförbundet?

Ett sådant misstag gör de nog inte igen, i alla fall inte de närmaste åren.
Citera
2025-03-04, 20:34
Medlem
Han är så trött nu och pratar så sakta så man kan tro att att går på lugnande medicin - Nej han blir inte statsminister en gång till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in