2025-02-16, 17:46
Medlem
Jag har en känsla av att vi kommer befinna oss i snar framtid där någon av partierna från riksdagen kommer vilja legalisera cannabis. Något säger mig att SD kommer vara ute med det i första hand. Och då kommer SD vara genuina med det.

Om Socialdemokraterna hinner före, så tror jag på att dessa kör på med en taktik för att få röster.

Hursomhelst, oavsett anledningen till varför de vill göra cannabis lagligt, vilket parti skulle vara ute med det först?

Varför har det inte skett tidigare? Hur mycket skada skulle partiet göra, om de var ute med att vilja legalisera cannabis?

Jag tror inget av sådant skulle få de att förlora röster, snarare tvärtom.
Citera
2025-02-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag har en känsla av att vi kommer befinna oss i snar framtid där någon av partierna från riksdagen kommer vilja legalisera cannabis. Något säger mig att SD kommer vara ute med det i första hand. Och då kommer SD vara genuina med det.

Om Socialdemokraterna hinner före, så tror jag på att dessa kör på med en taktik för att få röster.

Hursomhelst, oavsett anledningen till varför de vill göra cannabis lagligt, vilket parti skulle vara ute med det först?

Varför har det inte skett tidigare? Hur mycket skada skulle partiet göra, om de var ute med att vilja legalisera cannabis?

Jag tror inget av sådant skulle få de att förlora röster, snarare tvärtom.

Varför skulle något enda parti vilja legalisera något som visat sig vara skadligt och destruktivt i de länder där det är legaliserat?

Det skulle vara politiskt självmord att driva en så dum fråga.
Citera
2025-02-16, 17:52
Medlem
Clint.Ruins avatar
Förhoppningsvis inget.

Möjligt att något knarkarparti bildas med detta som enda fråga, men inte så troligt.
Citera
2025-02-16, 17:54
Medlem
Vänsterpartiet har väl redan haft det som förslag. Tror knappast det blir SD då dom flesta SDare är helt emot cannabis.
Citera
2025-02-16, 17:57
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Varför skulle något enda parti vilja legalisera något som visat sig vara skadligt och destruktivt i de länder där det är legaliserat?

Det skulle vara politiskt självmord att driva en så dum fråga.

I vilka länder där man endast ha legaliserat cannabis har det visat sig destruktivt?
Citera
2025-02-16, 17:58
Medlem
Rickard.Anderssons avatar
Rent teoretiskt så borde ju det ju bli L. Kanske dom kör ett utspel innan valet som en sista dödsryckning innan dom åker ur och försvinner.
Citera
2025-02-16, 17:59
Avslutad
Vad får dig att gissa SD? De har inte direkt varit de mest liberala i frågan än så länge.

Skulle bli mycket förvånad om det inte blev någon av V, Mp, L eller C.
Citera
2025-02-16, 18:00
Medlem
franges avatar
Inget parti.
Citera
2025-02-16, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Inget parti.
What? Det är självfallet bara en tidsfråga. Vad får dig att tro annat?
Citera
2025-02-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-31
Mm man vill ju verkligen att lastbilschaffisar är höga på cannabis och att läkare opererar patienter medan dom har en joint eller hasch i munnen.

Har du hört talas om drograttfylla?
Citera
2025-02-16, 18:20
Medlem
holmiums avatar
Det partier som vinner på att människor är avtrubbade och intellektuellt förslöade, vill detta.

Dessutom alla politiker som förväntar sig mutor från dom kommersiella krafter som planerar att tjäna pengar på att människor utvecklar fler drogberoenden.

Så med tanke på vilka partier som finns i riksdag och regering och den korrumperade politikerkåren av idag, så kan nog legaliserandet av fler droger, ske genom bred konsensus, naturligtvis efter en skendebatt och en riggad remissomgång.
Citera
2025-02-16, 18:20
Medlem
JustTrollings avatar
Lär väl bli något litet skitparti, Centern, "Liberalerna", eller MP.

Finns dock knappast något stort stöd för att legalisera knark. Men något skitparti som är desperat efter väljare kanske väljer det som en profilfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in