2025-02-16, 13:32
Medlem
jonte500s avatar
Hej vänner!

Jag har sedan en tid tagit bort Instagram, för infinityscrollandet förstör hjärnan!

Använder numer enbart telefonen till gymdagbok och att lyssna på saker när jag är ute och går... Men jag är ute efter något att göra på telefonen ibland när jag sitter på toa eller så, kanske något som lär mig något eller så... Flashback använder jag redan på telefonen.

Har ni några tips?

Helst ska det vara gratis!
Citera
2025-02-16, 13:42
Medlem
Lorbass avatar
Jag har också raderat Instagram. Mest för att de jag följer är så tråkiga. Tyvärr finns ju evighetsscrollen kvar på Facebook.

Jag spelar patiens på min telefon. Har köpt en version ganska billigt för att slippa reklam. Vill inte ge mig in i för avancerade mobilspel.

Annars gör jag mest praktiska saker på telefonen. Bank, bokningar, inköp - typ sånt.

Ett tag var jag inne på att skaffa nån app som gör att man styr upp livet och typ städar hemma men jag visste inte vilken jag skulle välja och jag tyckte att de var dyra.

Hoppas du får bra svar!
Citera
2025-02-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Har ni några tips?
Daytrada värdepapper.
Citat:
Inte bara det, du kan till och med tjäna pengar.
Citera
2025-02-16, 14:33
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Har ni några tips?

Man kan ju passa på att skriva till en vän.
Citera
2025-02-16, 15:08
Medlem
Malawi-Golds avatar
Spela Trav
Citera
2025-02-16, 15:11
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Hej vänner!

Jag har sedan en tid tagit bort Instagram, för infinityscrollandet förstör hjärnan!

Använder numer enbart telefonen till gymdagbok och att lyssna på saker när jag är ute och går... Men jag är ute efter något att göra på telefonen ibland när jag sitter på toa eller så, kanske något som lär mig något eller så... Flashback använder jag redan på telefonen.

Har ni några tips?

Skicka requests på Swish.
Citera
2025-02-16, 16:23
Medlem
Lär dig ett nytt språk!

Kul grej som man också kan ha nytta av när man åker utomlands.
Citera
2025-02-16, 17:18
Medlem
Har några stående listor via anteckningar i luren. Allt ifrån ”serier-att-kolla-på”, semesterplaner och idéer, kortsiktiga listor som vardags inköp etc. Allt som kan dyka upp när man lägger en kabel och slösurfar så att säga.

Finns en del bra appar för skapande av hikes/cykelturer m.m. via kartor. Om man är intresserad av att va ute i naturen.
Citera
2025-02-16, 17:36
Medlem
Citat:
Hej vänner!

Har ni några tips?

Youtube är en guldgruva om man vet vad man ska leta efter. Du kan lägga en jävla massa tid på att fortbilda dig i olika ämnen om du tycker om att ta in information i video-form.
Citera
2025-02-16, 22:39
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Youtube är en guldgruva om man vet vad man ska leta efter. Du kan lägga en jävla massa tid på att fortbilda dig i olika ämnen om du tycker om att ta in information i video-form.

Men det finns också stora mängder felaktigheter, eftersom inget faktagranskas.
Citera
2025-02-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Men det finns också stora mängder felaktigheter, eftersom inget faktagranskas.

Det stämmer! Du får se till att använda dig av källkritik- vet man vart man ska leta finns det en massa kanaler med tydlig och bra källhänvisning och saklig information
Citera
2025-02-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Det stämmer! Du får se till att använda dig av källkritik- vet man vart man ska leta finns det en massa kanaler med tydlig och bra källhänvisning och saklig information

Helt rätt, all min kunskap av att pilla med datorer kommer från YouTube
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in