2025-02-19, 10:43
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Förhandlingar är väl det som återstår när Väst och Ukraina inte har lyckats chasa ut ryssen. Väst gjorde inte tillräckligt alltså. Hade Ukraina kunnat slå tillbaka ryssen, ta tillbaka de annekterade områdena inklusive Krim så hade Ryssland förhoppningsvis dragit sig ur (som i Afghanistan) och Putlers regim förhoppningsvis kollapsat. Men så har inte skett.

Så eftersom det råder ett dödläge och de ekonomiska och militära uppbackarna, främst USA som börjar tröttna, inte vill kasta mer pengar på en stalemate - så är förhandlingar det som återstår.

Men ja, den enda som vinner på förhandlingar är Ryssland - de är å andra sidan inte intresserade av fred så länge de ser chans att kunna plocka ytterligare mark, så chansen att några förhandlingar ska lyckas är obefintlig. En fejkfred i Ukraina kommer bara innebära nya stridigheter där senare, och eventuellt nya väldigt snart i Östersjö-området.
Mark betyder inget i sig för Ryssland antar jag, men ju mer mark de tar desto mindre blir det kvar för Kiev.
Citera
2025-02-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Ja precis som du kommenterar själv är den gedigna historian inte mycket värd för Trump...

Läser men dessutom den här CNN artikeln tror man Trump är rysk spion eller t.o.m. tillsat av Putin

Läs den här… (CNN är starkt anti Trump PRO Ukraina/Europa)

https://www.cnn.com/2025/02/18/politics/donald-trump-putin-ukraine-analysis?cid=ios_app
Citera
2025-02-19, 11:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
EU pamparna har ju hatat på honom i snart ett decennium. Varför skulle han vilja ta i dom med tång. Däremot de nya förmågorna som Alice Weidel, Giorgia Meloni, Le Pen, Viktor Orban verkar Trump mer än gärna vilja samarbeta med. De övriga fjantarna är ju bara globalistsvin som till varje pris vill fortsätta kriget tills varje Ukrainare är död.
Ja, Trump har börjat krama Putin och Europeiska Ryssland-kramare, från att ha varit allierade med Ukraina och Europa. Det gör honom till en förrädare av värsta sort.
Citera
2025-02-19, 11:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Läser men dessutom den här CNN artikeln tror man Trump är rysk spion eller t.o.m. tillsat av Putin

https://www.cnn.com/2025/02/18/politics/donald-trump-putin-ukraine-analysis?cid=ios_app
Haha, när blev det negativt för en svensk att utomeuropeiska ledare är pro Europa?
Citera
2025-02-19, 11:20
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, Trump har börjat krama Putin och Europeiska Ryssland-kramare, från att ha varit allierade med Ukraina och Europa. Det gör honom till en förrädare av värsta sort.
Suck. Ni fortsätter resonera som små barn. Jag kan tänka mig att Trump tänker likadant om EU pamparna. Finns ingen anledning att prata med trotsiga småungar som er
Citera
2025-02-19, 11:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Suck. Ni fortsätter resonera som små barn. Jag kan tänka mig att Trump tänker likadant om EU pamparna. Finns ingen anledning att prata med trotsiga småungar som er
Det tror jag säkert, men för mig och många andra är han inget annat än en högförrädare och alla vet vad vi gör med dem och deras femtekollonare till följare.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-02-19 kl. 11:39.
Citera
2025-02-19, 11:39
Medlem
Citat:
Haha, när blev det negativt för en svensk att utomeuropeiska ledare är pro Europa?

Den förstår jag inte. Vad menar du?
Citera
2025-02-19, 11:44
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Den förstår jag inte. Vad menar du?
Jag missförstod dig nog i min ilska över USAs förräderi.
Citera
2025-02-19, 11:45
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Det tror jag säkert, men för mig och många andra är han inget annat än en högförrädare och alla vet vad vi gör med dem och deras femtekollonare till följare.
Trump är ju själva defintionen på anti-högförräderi
Citera
2025-02-19, 11:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Trump är ju själva defintionen på anti-högförräderi
Tro mig, det finns en majoritet i Europa som bara väntar på en tidpunkt att få hämnas Trumps högförräderi med Putin och deras lakejer. Förstår man inte det kan man varken något om Europas historia eller dess samtid.
Citera
2025-02-19, 11:54
Medlem
Citat:

Jag tror inte att Trump är rysk spion eller tillsatt av Putin. Sanningen är mycket lättare än så: Han skiter i Europa och Ukraina, och Storbritannien. En fred mestadels på Rysslands villkor skulle ge honom en huvudvärk mindre, och möjligen goda möjligheter att tjäna pengar.
Citera
2025-02-19, 11:58
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Tro mig, det finns en majoritet i Europa som bara väntar på en tidpunkt att få hämnas Trumps högförräderi med Putin och deras lakejer. Förstår man inte det kan man varken något om Europas historia eller dess samtid.
Trump ansvarar bara inför amerikanska konstitutionen, Europa och Ryssland har noll med det att glea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in