2025-02-16, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
In your dreams. Folk vill helst bara glömma och gå vidare.
Tag Tyskland efter andra världskriget. Nästan alla vuxna män hade gått åt, eller satt i fångläger i Sibirien. Inte tusen fanns någon hetsjakt på de som överlevt för det.

Jävla skillnad då Tyskland var den aggressiva parten. Polacker som flydde under kriget och sen återkom hem sågs inte med blida ögon.
Citera
2025-02-16, 10:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jävla skillnad då Tyskland var den aggressiva parten. Polacker som flydde under kriget och sen återkom hem sågs inte med blida ögon.

Då hade de slutat i en jordhög i Katyn istället. Hade det varit bättre?
Citera
2025-02-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Bättre i fängelse än att få huvudet bortskjutet vid fronten.

Bättre nationalister och "gentlemän" söker sig till fronten, så kan smarta män softa i fängelset istället.
Ja ni kommer säkert bli behandlade som kungar när kriget tar slut. Softa på du bara
Citera
2025-02-16, 13:44
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Vad får du ut att försvara alla rikas egendomar i Sverige?
Om du överlever ett krig och kommer hem lemlästad så kommer du att få noll support från samhället och från dom rika, vars egendom du var villig att offra livet för.
Reglerna måste göras om, dom som strider och är villiga att offra livet för Sverige och deras familjer i händelse av dödsfall måste få ordentlig ekonomisk kompensation för det.

Inget måste göras om alls
totalplikt inebär inte stridande tjänst, utan att hjälpa till genom arbete ex industri, sjukvård, transport, mat annan hjälp. Kan man inte ta på sig en brandmans kläder och hjälpa till med att släcka bränder, eller ex evakuera skadade eller sjuka så är man ett kryp
Citera
2025-02-16, 13:46
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inse att det gamla fina Sverige du tänker på inte längre finns kvar. Nu är det klankrig. Våld, skjutningar, sprängdåd. Varenda förort är som ett Islamabad. Folk vågar knappt gå ut längre, speciellt inte efter nattens intåg.

jag vet, men jag har mitt hus , min skog, mina vänner och min familj och för att jag kommer aldrig sluta kämpa för det jag byggt upp. Jag kommer aldrig gilla staten men jag är svensk och kommer en fiende till mig ser jag det som min plikt.
Citera
2025-02-16, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
jag vet, men jag har mitt hus , min skog, mina vänner och min familj och för att jag kommer aldrig sluta kämpa för det jag byggt upp. Jag kommer aldrig gilla staten men jag är svensk och kommer en fiende till mig ser jag det som min plikt.

Om man har mark kan man sälja den och köpa ny i Spanien, Portugal eller något land i Latinamerika. På vissa av de platserna är det billigare att köpa mark än i Sverige, det är lägre skatt, det är härligt klimat och människor tror inte att staten är Gud som de flesta svenskar gör.
Citera
2025-02-16, 16:05
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Om man har mark kan man sälja den och köpa ny i Spanien, Portugal eller något land i Latinamerika. På vissa av de platserna är det billigare att köpa mark än i Sverige, det är lägre skatt, det är härligt klimat och människor tror inte att staten är Gud som de flesta svenskar gör.

o om det blir krig där då flyttar man igen eller? eftersom enligt vissa finns inget värt o försvara bara o ge upp allt till varje angripare
Citera
2025-02-16, 16:13
Bannlyst
Citat:
o om det blir krig där då flyttar man igen eller? eftersom enligt vissa finns inget värt o försvara bara o ge upp allt till varje angripare

Jag tror inte ens att Sverige blir angripet av Ryssland, eftersom de har kört slut på manskap och resurser i Ukraina och ändå bara tagit 20% av landet på 3 år. Att Spanien skulle bli angripet av Ryssland känns ytterst osannolikt. Har det någonsin hänt? Latinamerika har väl inte haft någre större krig på många, många decennier.

Det är inte så att det inte finns något värt att försvara, det är bara ingen som belönar vanliga människor som går i krig. 5 år efter att kriget är slut är krigshjältarna glömda.
Citera
2025-02-16, 16:15
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Jag tror inte ens att Sverige blir angripet av Ryssland, eftersom de har kört slut på manskap och resurser i Ukraina och ändå bara tagit 20% av landet på 3 år. Att Spanien skulle bli angripet av Ryssland känns ytterst osannolikt. Har det någonsin hänt? Latinamerika har väl inte haft någre större krig på många, många decennier.

Det är inte så att det inte finns något värt att försvara, det är bara ingen som belönar vanliga människor som går i krig. 5 år efter att kriget är slut är krigshjältarna glömda.

Just nu är ryssland svaga ja tack vare västvärlden och Ukraina..men om 5 år en helt annan grej..när de byggt upp sig igen
Citera
2025-02-16, 16:17
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
LOL ja det kanske blir "fred" mellan Ryssland och Ukraina men storkriget är bara något eller ett par år bort.

Va?! Vad menar du? Finns det fler moln över mänskligheten på en annars så blå himmel? Visserligen kanske folk lackar till och blir lite irriterade över kostnaderna de kommer tvingas stå för när det kommer till att återuppbygga Ukraina. Eller kanske Gaza... Vi har ju förbundit oss genom diverse konvektioner och fördrag. Egentligen tycker man att "kraftfulla" organisationer som FN och EU kunde förbjuda krig överhuvudtaget med tanke på alla andra "regler" som finns kring hur man får döda varandra osv... Jag vet liksom inte vad som är värst, att få en gevärskula genom huvudet eller en fosforbomd släppt över sig?

Någon kanske kan förklara?
Senast redigerad av KlasLund 2025-02-16 kl. 16:29.
Citera
2025-02-16, 16:33
Bannlyst
Citat:
Just nu är ryssland svaga ja tack vare västvärlden och Ukraina..men om 5 år en helt annan grej..när de byggt upp sig igen

Jag tror inte att de hämtar sig på 5 år.

Men även om du slåss för Sverige och kommer hem i ett stycke, så kommer det att vara samma korrumperade system där politikerna och de rika lever gott men de flesta vanliga människor får leva på småsmulor. Krigsveteraner kommer inte att belönas på något sätt.
Citera
2025-02-16, 16:41
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Jag tror inte att de hämtar sig på 5 år.

Men även om du slåss för Sverige och kommer hem i ett stycke, så kommer det att vara samma korrumperade system där politikerna och de rika lever gott men de flesta vanliga människor får leva på småsmulor. Krigsveteraner kommer inte att belönas på något sätt.

ja o de är inte dem jag slåss för, inte invandringen eller idioterna i riksdagen utan min plats i landet. mina anhöriga och mina vänner det är för dem man väljer att slåss eller hjälpa till på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in