2025-02-14, 18:57
Medlem
Castles avatar
Känns som varje gång jag börjar deja en kvinna är det kul ett tag när man lär känna varandra och har sex i början. Men ganska snabbt blir det lite tråkigt för kvinnan känns inte så rolig eller intressant att umgås med längre. Var hittar man kvinnor som är intressanta och roliga att umgås med i längden? Ska tillägga att jag nästan bara attraheras av och dejtat välutbildade kvinnor (akademiker), men det hjälper inte. Eller är det det som är problemet?
Senast redigerad av Castle 2025-02-14 kl. 19:00.
Citera
2025-02-14, 19:05
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Akademiker är väl kända för att vara lite trista, där kan du ha ett problem.
Testa ett riktigt jävla soc-fall, där får du säkert lite med spänning, och se om du kan få det att hålla?
Citera
2025-02-14, 19:05
Medlem
feemaxxxs avatar
Var hittar man enhörningar?

Skämt åsido, det är svårt. För att en rolig och intressant kvinna, dessutom välutbildad, ska gilla dig som längden så måste även du ha jävligt bra egenskaper.
Om du saknar dessa, så får man själv gå på andrasorteringen.
Försök besöka kvällskurser, där kan de finnas.
Citera
2025-02-14, 19:35
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Känns som varje gång jag börjar deja en kvinna är det kul ett tag när man lär känna varandra och har sex i början. Men ganska snabbt blir det lite tråkigt för kvinnan känns inte så rolig eller intressant att umgås med längre. Var hittar man kvinnor som är intressanta och roliga att umgås med i längden? Ska tillägga att jag nästan bara attraheras av och dejtat välutbildade kvinnor (akademiker), men det hjälper inte. Eller är det det som är problemet?

Jag kan bara säga detsamma....fast en man.
Vart hittar man en sund, intelligent, kommunikativ och känslomässigt intelligent man?

Fast nu iår dejtar jag inte alls, det räcker nu för ett bra tag.

Du kanske inte är redo, eller vet egentligen inte vad du vill.... så du skjuter bara lite på måfå, och att dejta för dig är som att sitta och bläddra i en Ikea katalog. Ja det känns fint att köpa den möbeln, fast i stora finns inget du vill ha där. Och allt där är av dålig kvalite. Och du vet det, och ändå går du in där och skall beställa. Och när du får grejen är du ändå inte nöjd.

Alltså vad vet jag, vet inte vad för tjejer du väljer, och hur du dejtar, men gissar att du är i dina sena 30 år och dejtar via appar?

Det börjar bli som ett tråkigt jobb/ eller spel, ingen gillar det och ingen tar det på allvar. Eller är det någon som verkligen försöker hitta någon på riktigt där på dejtappar eller är bara ute efter tidsfördriv.
Är det någon som verkligen vill ha ett förhållande?

Fast iaf som tips att kanske hitta någon intressant tjej - gå en kurs av något tjejigt slag, drejkurs, eller annan kurs där mycket tjejer går. En språkkurs kanske eller bachata/dans, jag gick en förra året och det behövs alltid killar på såna. Heja heja....och ge inte upp!

Jag flörtar med en byggkille där jag bor, han är säkert inget för mig och för ung, men det kändes mysigt att få flera blickar idag, att han vinkar och säger hej, och sedan när jag vänder mig om så tittar han fortfarande efter mig.

Vill inte ge upp kärleken än...
Citera
2025-02-14, 21:56
Bannlyst
Citat:

Har du roligt med dig själv?
Ibland lägger vi omedvetet över det ansvaret på någon annan.

Intresserad av vad du anser vara en rolig och intressant kvinna?
Citera
2025-02-14, 23:37
Medlem
bellusorcas avatar
Finns nog inget specifikt ställe eller sätt att träffa någon rolig och intressant tjej. Du får nog bara fortsätta dejta och vänta på tur.
Citera
2025-02-15, 00:21
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Jag kan bara säga detsamma....fast en man.
Vart hittar man en sund, intelligent, kommunikativ och känslomässigt intelligent man?

Fast nu iår dejtar jag inte alls, det räcker nu för ett bra tag.

Du kanske inte är redo, eller vet egentligen inte vad du vill.... så du skjuter bara lite på måfå, och att dejta för dig är som att sitta och bläddra i en Ikea katalog. Ja det känns fint att köpa den möbeln, fast i stora finns inget du vill ha där. Och allt där är av dålig kvalite. Och du vet det, och ändå går du in där och skall beställa. Och när du får grejen är du ändå inte nöjd.

Alltså vad vet jag, vet inte vad för tjejer du väljer, och hur du dejtar, men gissar att du är i dina sena 30 år och dejtar via appar?

Det börjar bli som ett tråkigt jobb/ eller spel, ingen gillar det och ingen tar det på allvar. Eller är det någon som verkligen försöker hitta någon på riktigt där på dejtappar eller är bara ute efter tidsfördriv.
Är det någon som verkligen vill ha ett förhållande?

Fast iaf som tips att kanske hitta någon intressant tjej - gå en kurs av något tjejigt slag, drejkurs, eller annan kurs där mycket tjejer går. En språkkurs kanske eller bachata/dans, jag gick en förra året och det behövs alltid killar på såna. Heja heja....och ge inte upp!

Jag flörtar med en byggkille där jag bor, han är säkert inget för mig och för ung, men det kändes mysigt att få flera blickar idag, att han vinkar och säger hej, och sedan när jag vänder mig om så tittar han fortfarande efter mig.

Vill inte ge upp kärleken än...

Det beror mycket på vad man gör ihop också. När ens partner upplevs som tråkig är det troligtvis för att han/hon är uttråkad.
Citera
2025-02-15, 01:13
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Man måste lära sig att ha det roligt och intressant på egen hand. Finns ingen som kan eller kommer göra livet roligt och intressant åt dig.

Sen kan man inte bara konsumera kvinnor och kasta dem när de blivit "tråkiga". Utan du gifter dig och skaffar barn och försöker ta människor seriöst. Kvinnor är inte dina leksaker.

Psykopat?
Citera
2025-02-15, 09:32
Medlem
TS kanske är för kräsen?
Det blir lätt sådär när man knullar runt med en mängd olika partners/personer.

Du har svårt att bortse från små detaljer som att personen har röda strumpor på sig istället för blå och då gör du hellre slut än att göra något åt problemet.
Det roliga skapar man tillsammans. När man lär känna en person på djupet så blir det roligt o intressant. Visst finns det tråkiga personer men varför knullar TS sådana?

Träffa EN person och nöjd det med detta.
Vårda förhållandet.
Citera
2025-02-15, 09:38
Medlem
Citat:
Du kanske tar fram det tråkiga hos kvinnorna?

Du verkar vara den gemensamma nämnaren.
Citera
2025-02-15, 10:54
Medlem
halaltarzans avatar
Man tröttnar väl mer eller mindre på alla efter ett tag, så det är väl inte helt fel att försöka skaffa en typ självständig partner som har egna intressen och en egen bekantskapskrets. Så den tiden ni spenderar med varandra blir kvalitetstid.
Citera
2025-04-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Du kanske tar fram det tråkiga hos kvinnorna?

Du verkar vara den gemensamma nämnaren.

Och så kom en forumklassiker. Tillbakakaka på TS för att täppa till truten på denna när man känner sig kränkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in