Citat:
Ursprungligen postat av
Castle
Känns som varje gång jag börjar deja en kvinna är det kul ett tag när man lär känna varandra och har sex i början. Men ganska snabbt blir det lite tråkigt för kvinnan känns inte så rolig eller intressant att umgås med längre. Var hittar man kvinnor som är intressanta och roliga att umgås med i längden? Ska tillägga att jag nästan bara attraheras av och dejtat välutbildade kvinnor (akademiker), men det hjälper inte. Eller är det det som är problemet?
Jag kan bara säga detsamma....fast en man.
Vart hittar man en sund, intelligent, kommunikativ och känslomässigt intelligent man?
Fast nu iår dejtar jag inte alls, det räcker nu för ett bra tag.
Du kanske inte är redo, eller vet egentligen inte vad du vill.... så du skjuter bara lite på måfå, och att dejta för dig är som att sitta och bläddra i en Ikea katalog. Ja det känns fint att köpa den möbeln, fast i stora finns inget du vill ha där. Och allt där är av dålig kvalite. Och du vet det, och ändå går du in där och skall beställa. Och när du får grejen är du ändå inte nöjd.
Alltså vad vet jag, vet inte vad för tjejer du väljer, och hur du dejtar, men gissar att du är i dina sena 30 år och dejtar via appar?
Det börjar bli som ett tråkigt jobb/ eller spel, ingen gillar det och ingen tar det på allvar. Eller är det någon som verkligen försöker hitta någon på riktigt där på dejtappar eller är bara ute efter tidsfördriv.
Är det någon som verkligen vill ha ett förhållande?
Fast iaf som tips att kanske hitta någon intressant tjej - gå en kurs av något tjejigt slag, drejkurs, eller annan kurs där mycket tjejer går. En språkkurs kanske eller bachata/dans, jag gick en förra året och det behövs alltid killar på såna. Heja heja....och ge inte upp!
Jag flörtar med en byggkille där jag bor, han är säkert inget för mig och för ung, men det kändes mysigt att få flera blickar idag, att han vinkar och säger hej, och sedan när jag vänder mig om så tittar han fortfarande efter mig.
Vill inte ge upp kärleken än...