Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-03-22, 10:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perkelekakka
Jag ber om ursäkt.Jag hade fel.
Det jag va inne på va i "inledande skuldsanering"
i det skedet
Då drar kfm ev skatteåtervining.
Min fråga till er experter skall man "ompröva"om man får tex bonus
vi säger 15000 kr?
mvh PK

Nej.

Snittet brukar vara 5000kr/mån mer för att ompröva. Årliga löneökningar osv skall inte omprövas för
Citera
2025-04-12, 15:40
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraB76
Står i startskottet för skuldsanering. Står i pappren jag fått att jag bör spara skatteåterbäringen om jag får för kf kan kräva in den
Skulle dock behöva ta en lite summa(ca 1000kr) från skatteåterbäringen till en privat skuld för att få den avklarad. Så min fråga är om någon av varit i min sits och kf bett om skattepengarna.

Hur mycket får man ha kvar efter att alla räkningar är betalda för att det ska vara lönt att ansöka?

Eller tas besluten efter andra premisser än vad som finns kvar efter räkningarna?

Hade du avanza eller Nordnet konton som du var tvungen att stänga innan ansökan eller under tiden?
Senast redigerad av löl 2025-04-12 kl. 15:45.
Citera
2025-04-12, 21:57
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hur mycket får man ha kvar efter att alla räkningar är betalda för att det ska vara lönt att ansöka?

Eller tas besluten efter andra premisser än vad som finns kvar efter räkningarna?

Hade du avanza eller Nordnet konton som du var tvungen att stänga innan ansökan eller under tiden?

Om du inte anses kunna betala dina räkningar inom en lång överskådlig framtid kan du få skuldsanering.
Du får självklart inte ha någit sparande då, du ska ha försökt på alla tänkbara sätt.

Kan tex vara att ha 2 jobb
Sälja bilen
Sälja brf.

Skulle de beviljas får du inkomma med uppgifter om bostadskostnad samt lite sånt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in