Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-18, 18:48
Medlem
senhackarens avatar
Rasse Rickard ska ej hyllas. Han ska föraktas och hatas.
Citera
2025-05-18, 18:50
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooke
Massmördaren hyllas.. :

https://expo.se/granskning/offren-i-orebro-hanas-pa-samnytt/
https://omni.se/hogerextrema-hyllar-sankt-rickard-efter-orebrodadet/a/LMXv8J

Tidigare har Samnytt skrivit att det var jubel på sociala medier efter Salwan Momika mördades. Nu kör SD:s förtrupper tydligen på samma stuk i sitt kommentarsfält.

Tydligen är det inte första gången man hånar offer: https://expo.se/granskning/mordet-pa-mamman-hyllas-pa-sd-politikerns-sajt/

Vad tycker ni om det hela?
Kan du länka till Samnytt där dem gör detta?
Citera
2025-05-18, 21:32
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Rasse Rickard ska ej hyllas. Han ska föraktas och hatas.
På vilket vis är han "rasse"?
Citera
2025-05-18, 21:48
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
På vilket vis är han "rasse"?

Han pepprade ner invandrare för att han var förbannad på soc, som han tyckte ger invandrare förtur och att dom slipper jobba. Den mannen led av grava konspirationsteorier. Allt var nog enligt honom invandringens fel. Även hans privata problem.
Citera
2025-05-18, 22:06
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Han pepprade ner invandrare för att han var förbannad på soc, som han tyckte ger invandrare förtur och att dom slipper jobba. Den mannen led av grava konspirationsteorier. Allt var nog enligt honom invandringens fel. Även hans privata problem.

Precis. Det är invandringens fel. Allt.
Citera
2025-11-04, 12:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Något man fortfarande ser i kommentarsfält, är människor som tycker att Rickards massaker var en helt naturlig reaktion på att få avslag på sin ansökan hos Försäkringskassan. Man borde självklart ha gett honom full ersättning, för att undvika skottlossning. "Han hade ju en diagnos" är argumentet. "Han mådde ju dåligt!".

När jag läser sånt blir jag tveksam till kvinnlig rösträtt.
Citera
2025-11-04, 12:50
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Något man fortfarande ser i kommentarsfält, är människor som tycker att Rickards massaker var en helt naturlig reaktion på att få avslag på sin ansökan hos Försäkringskassan. Man borde självklart ha gett honom full ersättning, för att undvika skottlossning. "Han hade ju en diagnos" är argumentet. "Han mådde ju dåligt!".

När jag läser sånt blir jag tveksam till kvinnlig rösträtt.

Nu är jag förvisso man, men Rickard borde ha fått sjukersättning redan när han fyllde 30. Med sina problem var han inte anställningsbar för fem öre.
Citera
2025-11-04, 12:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohope444
Nu är jag förvisso man, men Rickard borde ha fått sjukersättning redan när han fyllde 30. Med sina problem var han inte anställningsbar för fem öre.

Vill ju påminna om att han bakade pizza med bravur i flera månader, trots sitt medfödda funktionshinder. Sedan körde han hyrbilar, och det funkade bra. Arbetsgivaren skulle anställt honom, om de haft råd. Han var anställningsbar.
Citera
2025-11-04, 13:03
Citat:
Vill ju påminna om att han bakade pizza med bravur i flera månader, trots sitt medfödda funktionshinder. Sedan körde han hyrbilar, och det funkade bra. Arbetsgivaren skulle anställt honom, om de haft råd. Han var anställningsbar.

Han hade några korta praktikperioder (med vissa anpassningar) och några timmars anställningar nu och då som sket sig efter en tid. Sen hade han ju aktivitetsersättning under den här tiden. Blev sen flera år utan något arbete, så han hamnade i princip helt utanför arbetsmarknaden.
Citera
2025-11-04, 13:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohope444
Han hade några korta praktikperioder (med vissa anpassningar) och några timmars anställningar nu och då som sket sig efter en tid. Sen hade han ju aktivitetsersättning under den här tiden. Blev sen flera år utan något arbete, så han hamnade i princip helt utanför arbetsmarknaden.

Han lär ju inte ha blivit mer autist med åren?

Och "sket sig" gjorde det ju inte. Platserna avbröts bara, för att man skulle leta vidare efter någonstans där chanserna till jobb var större.
Citera
2025-11-04, 13:17
Citat:
Han lär ju inte ha blivit mer autist med åren?

Och "sket sig" gjorde det ju inte. Platserna avbröts bara, för att man skulle leta vidare efter någonstans där chanserna till jobb var större.

Nä, men kombinationen att han knappt klarade av skolan, hans betende, psykiska tillstånd (nedsatt arbetsförmåga konstaterades) och hans enorma lucka i CV:t är ju inte en särskilt bra sak om han förväntas ska kunna konkurrera på en normal arbetsmarknad. Nåväl, han hade nog blivit en permanent socialbidragstagare tills han hade dött av naturliga orsaker. Själv hade jag sprängt huvudet med bössorna redan vid 30-års åldern om jag hade varit i hans situation utan att barbariskt mörda andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in