2025-02-12, 11:53
Medlem
Har tjänat en del på shitcoins under senaste året, främst på solana.

Tagit ut vinst, ska skatta på det, yada yada.

Vill kolla om möjlighet till bolån/använda en del av vinsterna för kontantinsats, men hur fan visar man underlag på detta utan att det helt verkar schizo? Bankerna verkar ju ej precis ha någon blockchain expert så vidare jag kan se det.

Är det någon bank som erbjuder bolån som är mer vänlig till kryptovinster? Annars har jag och sambo heltidsjobb osv, så har andra kontanter som också ska användas, inte enbart kryptovinsterna
Citera
2025-02-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schueb
Har tjänat en del på shitcoins under senaste året, främst på solana.

Tagit ut vinst, ska skatta på det, yada yada.

Vill kolla om möjlighet till bolån/använda en del av vinsterna för kontantinsats, men hur fan visar man underlag på detta utan att det helt verkar schizo? Bankerna verkar ju ej precis ha någon blockchain expert så vidare jag kan se det.

Är det någon bank som erbjuder bolån som är mer vänlig till kryptovinster? Annars har jag och sambo heltidsjobb osv, så har andra kontanter som också ska användas, inte enbart kryptovinsterna

Det är nog bäst att ta lån på hela beloppet om möjligt ,sen amortera i raskare takt med cryptovinsten
Så fort svenska banker hör nåt om crypto så riskerar man att få kontot spärrat alldeles oavsett om man har underlag eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in