Citat:
Ursprungligen postat av
putteH_
Över 70 timmar, är på andra kartan men bara gjort första main quest där. Har ärligt talat i runt 30 timmar lallat runt och upptäckt saker. Har precis börjat köra lite sidequest.
Jag har bästa gear vad jag vet, och är inte alls svårt att ta mig an flera motståndare samtidigt.
Då ligger du lite före mig då men som sagt, jag har inte bråttom utan roligare att springa runt och upptäcka ordentligt.
Vet inte om jag har det bästa men duger riktigt bra iallafall och får lite skador, mosar det mesta med svärdet.
Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Var lite för passiv så skillade inte upp, vilket resulterade i att jag började lösa problem genom att exploita spelmekanismer istället för att använda skills. Detta resulterade i sin tur i att jag stötte på en bugg där ett quest inte gick att slutföra(alkisen man räddar en häst åt i ett bandit camp), samt att min Henry blev en feg sopa snarare än en ädel riddare, som jag hade tänkt. Så kändes lika bra att starta om och köra första timmarna att försöka skilla upp så mycket som möjligt istället.
Oki, spännande att det kan bli så annorlunda ändå. Jag är rätt snäll privat så har alltid svårt att spela för ond i spel också men att slakta motståndare har jag inga problem med.
Lycka till på nästa runda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bling Bling
Bra idé!
Ah va spännande! Då har du mycket roligt framför dig, blir lite avundsjuk ^^ Själv har jag klarat spelet en gång och gjort allt jag kunde/inte råkade misslyckas med. Så nu startade jag en ny playthrough där jag tänkt köra lite annorlunda, t.ex gegnom att skita i svärd/masterstrike och se om jag blir mindre OP i slutet. För man blir verkligen CP-stark med just svärd tillslut, undrar om det blir samma med heavy weapons vilket jag inte tror.
Skulle ha svårt att köra spelet direkt igen men kan absolut bli att man plockar fram det om några år igen eller när det närmar sig en trea. Körde igenom ettan för några månader sen en andra gång för att fräscha upp sig inför släppet av tvåan.
Håller med, man blir på tok för överlägsen och då har jag säkerligen minst halva spelet kvar så lär vara en jävla master innan det är färdigt. Kanske ska man byta inriktning på vapnen och börja köra mace eller polearm för att göra det spännande igen.