2025-02-26, 06:37
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bling Bling
Tror inte snubben har spelat KCD2 faktiskt

Jag har spelat 40-50 h
Citera
2025-02-26, 07:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, vad hade du då gjort för fatala misstag i din roll som spelare?
Själv tycker jag att man nu efter 50 timmar nästan börjar bli lite väl överlägsen i strider även om man möter två eller till och med tre motståndare. Märkte lite samma sak i ettan.

Kan bero på att jag inte har värst bråttom i spelet vilket gör att jag har högre nivå än andra vid samma läge i spelet. Jag tror jag har runt lvl 19-20 nu i main.

Var lite för passiv så skillade inte upp, vilket resulterade i att jag började lösa problem genom att exploita spelmekanismer istället för att använda skills. Detta resulterade i sin tur i att jag stötte på en bugg där ett quest inte gick att slutföra(alkisen man räddar en häst åt i ett bandit camp), samt att min Henry blev en feg sopa snarare än en ädel riddare, som jag hade tänkt. Så kändes lika bra att starta om och köra första timmarna att försöka skilla upp så mycket som möjligt istället.
Citera
2025-02-26, 09:37
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Kan vi inte gå tillbaka till ämnet i tråden istället för att bråka om KCD2 är bättre eller sämre än något annat spel?

Släpp det bara.
Hur går det för er i spelet?
Själv har jag nyligen efter drygt 50 timmar öppnat den nya kartan så nu ska det letas upp gängmedlemmar.

Bra idé!
Ah va spännande! Då har du mycket roligt framför dig, blir lite avundsjuk ^^ Själv har jag klarat spelet en gång och gjort allt jag kunde/inte råkade misslyckas med. Så nu startade jag en ny playthrough där jag tänkt köra lite annorlunda, t.ex gegnom att skita i svärd/masterstrike och se om jag blir mindre OP i slutet. För man blir verkligen CP-stark med just svärd tillslut, undrar om det blir samma med heavy weapons vilket jag inte tror.
Citera
2025-02-26, 13:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Över 70 timmar, är på andra kartan men bara gjort första main quest där. Har ärligt talat i runt 30 timmar lallat runt och upptäckt saker. Har precis börjat köra lite sidequest.

Jag har bästa gear vad jag vet, och är inte alls svårt att ta mig an flera motståndare samtidigt.

Då ligger du lite före mig då men som sagt, jag har inte bråttom utan roligare att springa runt och upptäcka ordentligt.
Vet inte om jag har det bästa men duger riktigt bra iallafall och får lite skador, mosar det mesta med svärdet.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Var lite för passiv så skillade inte upp, vilket resulterade i att jag började lösa problem genom att exploita spelmekanismer istället för att använda skills. Detta resulterade i sin tur i att jag stötte på en bugg där ett quest inte gick att slutföra(alkisen man räddar en häst åt i ett bandit camp), samt att min Henry blev en feg sopa snarare än en ädel riddare, som jag hade tänkt. Så kändes lika bra att starta om och köra första timmarna att försöka skilla upp så mycket som möjligt istället.

Oki, spännande att det kan bli så annorlunda ändå. Jag är rätt snäll privat så har alltid svårt att spela för ond i spel också men att slakta motståndare har jag inga problem med.
Lycka till på nästa runda.

Citat:
Ursprungligen postat av Bling Bling
Bra idé!
Ah va spännande! Då har du mycket roligt framför dig, blir lite avundsjuk ^^ Själv har jag klarat spelet en gång och gjort allt jag kunde/inte råkade misslyckas med. Så nu startade jag en ny playthrough där jag tänkt köra lite annorlunda, t.ex gegnom att skita i svärd/masterstrike och se om jag blir mindre OP i slutet. För man blir verkligen CP-stark med just svärd tillslut, undrar om det blir samma med heavy weapons vilket jag inte tror.

Skulle ha svårt att köra spelet direkt igen men kan absolut bli att man plockar fram det om några år igen eller när det närmar sig en trea. Körde igenom ettan för några månader sen en andra gång för att fräscha upp sig inför släppet av tvåan.

Håller med, man blir på tok för överlägsen och då har jag säkerligen minst halva spelet kvar så lär vara en jävla master innan det är färdigt. Kanske ska man byta inriktning på vapnen och börja köra mace eller polearm för att göra det spännande igen.
Citera
2025-02-28, 18:55
Medlem
guderis avatar
Ok så första gången jag spelade hade jag inga problem med Tomcats tutorial, men nu kan jag inte klara av hans up,right,left combo trots att jag uppenbarligen kör den, wtf ska jag behöva spela om igen...
Citera
2025-02-28, 19:29
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ok så första gången jag spelade hade jag inga problem med Tomcats tutorial, men nu kan jag inte klara av hans up,right,left combo trots att jag uppenbarligen kör den, wtf ska jag behöva spela om igen...

Den är en bugg. Kör upp han mot bergväggen och spamma och åter spamma
Citera
2025-02-28, 19:41
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Den är en bugg. Kör upp han mot bergväggen och spamma och åter spamma

Jag vet inget om en bugg men ett tips du kanske kan testa är att INTE köra upp han mot bergväggen, utan backa lite så du står i mitten av ringen. För mig funkade det inte att slåss om man stod för nära väggen, antagligen handlade det om utrymme. Bara ett tips, lycka till!
Citera
2025-03-01, 00:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Det är uppdraget är det många som har problem med och även jag.
Höj svärdet upp och hugg, svärdet går nu vänster så dra musen till höger innan du hugger igen, svärdet är nu på vänster sida så dra inte musen till vänster utan bara hugg.

Det tog lång tid att få till detta mission ska tilläggas.
Citera
2025-03-01, 22:14
Medlem
Hehe smart grej:

https://www.youtube.com/watch?v=T4SWDlJCzcw
Citera
2025-03-02, 06:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Det är uppdraget är det många som har problem med och även jag.
Höj svärdet upp och hugg, svärdet går nu vänster så dra musen till höger innan du hugger igen, svärdet är nu på vänster sida så dra inte musen till vänster utan bara hugg.

Det tog lång tid att få till detta mission ska tilläggas.
Exakt så, det står ordagrant hur man ska göra med musen.
Citera
2025-03-02, 10:29
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Exakt så, det står ordagrant hur man ska göra med musen.

Problemet är ju inte att jag inte kan göra en combo bestående av 3 st slag som beskrivs ingående både i text och tal, problemet är att det inte registrerar att jag gör combon och därmed kunde inte questet avslutas då det krävde 2 registrerade combos för nästa steg. Men tydligen var det en bugg jag kom förbi genom att göra som skrevs i tråden bara spamma tills jag fick combon registrerad av en slump.
Senast redigerad av guderi 2025-03-02 kl. 10:45.
Citera
2025-03-05, 01:23
Medlem
Citat:
Problemet är ju inte att jag inte kan göra en combo bestående av 3 st slag som beskrivs ingående både i text och tal, problemet är att det inte registrerar att jag gör combon och därmed kunde inte questet avslutas då det krävde 2 registrerade combos för nästa steg. Men tydligen var det en bugg jag kom förbi genom att göra som skrevs i tråden bara spamma tills jag fick combon registrerad av en slump.

Det är ingen bugg, du suger bara, slå upp,sen höger och vänster, spelet är ingen kuvös som tar hand om små bebisar, slår du höger så tex så kommer svärdet vara till vänster, slå upp, höger, sen när du slår vänster är svärdet naturligt till vänster redan, det är timing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in