2025-03-21, 12:52
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Fast att enas om att makthavarna är problemet är inte tillräckligt för politisk enighet. Alla delar inte din analys eller slutsatser om vad som behöver göras. Du ger uttryck för en liberal vision, samtidigt som andra (jag t.ex.) ser just liberalismen som kärnan i vad problemet är och att inget kommer ändras om inte denna maktens ideologi utmanas.

I synnerhet enighet som överskrider vänster och höger har varit oerhört svårt att uppnå genom historien och är inget man kan förvänta sig skall hända. Det är därför som skalan visat sig så seglivad, då det är en fundamental skillnad när det gäller olika aktörers intressen och hur man ser på samhällsfrågor. Det går t.ex. inte att fundamentalt förena acceptans för tydliga hierarkier med jämlikhetssträvanden som utmanar hierarkier. Det är en fundamental skillnad som skapar motsättningar mellan politiska grupperingar.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2025-03-21 kl. 13:16.
Citera
2025-03-24, 09:29
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hörredu, nu är det så att vi har en högerregering och de har satt alla kommuner på svältdiet genom minskade statsbidrag. Så tacka moderaterna och Elisabeth Svantesson för det, som tycker det är viktigare med skattelättnader för miljonärer. SKR fick typ en femtedel av begärda medel, vilket inte på långa vägar täcker inflation och kostnadsökningar. Framförallt små orter som Sollefteå drabbas hårt av det, som då ställs inför valet att höja kommunal- och regionskatten för vanliga arbetare, eller göra nedskärningar.

Sollefteå började redan under sossarnas tid med att lägga ner BB, så du demoniserar precis det du själv snackar emot.

Vem hade styret i 8 år? jag behöver inte påminna dig om att det arv ni lämnade efter er var kaos, det tar många år reda upp er skit ni orsakat.
Citera
2025-03-24, 12:16
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Sollefteå började redan under sossarnas tid med att lägga ner BB, så du demoniserar precis det du själv snackar emot.

Vem hade styret i 8 år? jag behöver inte påminna dig om att det arv ni lämnade efter er var kaos, det tar många år reda upp er skit ni orsakat.

Sossarnas tid? Vilka 8 år? Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 20 åren. Innan dess vill jag nog påstå att samhället var betydligt trevligare att leva i.
Citera
2025-03-25, 18:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Sossarnas tid? Vilka 8 år? Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 20 åren. Innan dess vill jag nog påstå att samhället var betydligt trevligare att leva i.

Blind eller? Ljuger som en sann sosse, S har styrt i 8 år innan Tidöregeringen tog plats, det är fakta
Citera
2025-03-25, 19:33
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Blind eller? Ljuger som en sann sosse, S har styrt i 8 år innan Tidöregeringen tog plats, det är fakta

Det stämmer inte. De 8 åren du syftar på hade sossarna visserligen statsministerposten, men politiken styrdes av decemberöverenskommelse, januariavtal och borgerliga budgetar. Sist sossarna hade den makt som högerpartierna har just nu, var för över 20 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in