• 1
  • 2
2025-02-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Det var rätt länge sedan jag själv satte in SEK på Revolut, men både löneutbetalningar och tjänstepension har gått/går ju rakt in på kontot från utbetalarna sedan 6 år tillbaka. Vet inte varför Swedbank inte skickar SEK utomlands, samma med Skandiabanken hörde jag. Kan tänkas att konkurrensen med neobankerna börjar bli kännbar för det traditionella bankerna?

Ok, jag var under uppfattningen att revolut automatiskt växlade inkommande medel som satts in via IBAN till euro.

Detta för att jag felaktigt trodde att Litauen som Revolut är registrerat i hade Euro.

Testade nu att föra över SEK från ICA-banken till mitt internationella Revolut-IBAN.

Men det ändrar egentligen ingenting för min del utan gör det bara mer frustrerande att den banken jag har (Swedbank) inte ger mig möjlighet att skicka SEK till en bank som accepterar SEK.

Off topic.
Ett tips för dina betalningar till hyresvärden om du nu inte redan visste det. Du kan förutom automatiska överföringar också lägga in automatiska växlingar.
Citera
2025-02-11, 22:45
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST

Off topic.
Ett tips för dina betalningar till hyresvärden om du nu inte redan visste det. Du kan förutom automatiska överföringar också lägga in automatiska växlingar.

Jo, jag har sett funktionen men inte använt den. Valutasvängningar och behov gör att jag sällan växlar samma belopp och inte alltid heller varje månad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in