Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
Tvärtom, att knipa en pallplats en dag som denna är otroligt starkt. Både Hanna och Elvira har säsonger som inte är i närheten av vad de var när de är på topp och Ella körde inte ens världscupen förra säsongen. Grymt kämpat av tjejerna trots vi kan misstänka är usla skidor och straffrunda. På damsidan är ju både Tyskland och Frankrike objektivt i en klass för sig, vanligtvis tätt följda av Italien. Så Norge och Sverige slåss om 4/5. Att då ha pallen som förväntan tycker jag inte är under-promise. På herrsidan ska vi ju inte ha något med pallen att göra.
Men vad bygger du dina påståenden på?
Norges åkare ligger på plats 10, 18, 39 och 48 i världscuprankingen och damerna har haft ett jättedåligt mästerskap där Femsteinevik har en stafettmedalj tack vare JTB.
Italien har inte varit nära i damstafetterna den här säsongen och inte heller förra, de har inte fyra starka åkare och de har inga dammedaljer i det här mästerskapet.
Sverige har två damer som tagit medalj i det här mästerskapet, hela laget ligger topp 25 i världscupen och har varit på pallen i både världscupstafetterna på damsidan denna säsong.
Allt annat än Frankrike, Tyskland och Sverige på pallen är förvånande. Sen är jag ändå väldigt glad över Sveriges insats idag och framförallt Hannas insats, men jag hade absolut varit besviken och tyckt att det var en underprestation att missa pallen.