2025-05-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Givetvis skall han sitta inne tills straffen är avtjänade. Men kriminalvården får väl sörja för han sitter själv och har tillräckligt starka vårdare som kan ta ner honom vid bråk. Eller så får han sitta på enskild cell tills han lugnar ner sig.

Det brukar vara insatsstyrkorna på klass 1 som äter spenat. Tar ofta en stund innan de är på plats vid larm. Möjligen placeras han på Fenix nu beroende på vad som egentligen hände, media har ju som bekant en tendens att överdriva.
Citera
2025-05-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Givetvis skall han sitta inne tills straffen är avtjänade. Men kriminalvården får väl sörja för han sitter själv och har tillräckligt starka vårdare som kan ta ner honom vid bråk. Eller så får han sitta på enskild cell tills han lugnar ner sig.

Ja såklart ska han sitta inne jag har ju inte sagt något annat, jag frågade ju bara av ren nyfikenhet vilken typ av avdelning man placerar honom på? Och hur bedömer man risken kring honom gentemot fångar och vakter?
Som sagt är bara nyfiken hur kriminalvården arbetar med sånna starkt ökända personer
Citera
2025-05-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Ja såklart ska han sitta inne jag har ju inte sagt något annat, jag frågade ju bara av ren nyfikenhet vilken typ av avdelning man placerar honom på? Och hur bedömer man risken kring honom gentemot fångar och vakter?
Som sagt är bara nyfiken hur kriminalvården arbetar med sånna starkt ökända personer

Han sitter givet på en klass 1. Sedan finns det grader inom klass 1 också, där vissa avdelningar kan ha mer omfattande kontroll. Sista anhalten inom klass 1 är Fenix, det som kallas superbunkern. Han kan ha hamnat där nu, men ytterst tveksamt. En plats kostar runt 20 000:- per dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in