2025-02-10, 22:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Halvautomat skall inte förbjudas, bara visa modeller som INTE användes i Örebro. Halvautomat har funnits länge i Sverige.

Alla som har en halv hjärna fattar att detta är steg 1 mot totalförbud av privatägda vapen. Vi är på väg att bli som kaos-landet England där man försöker få Amazon att sluta sälja knivar till privatpersoner.

Jomshof har fattat åt vilket håll det barkar, till skillnad från den betalda pöbeln på Flashback.
Citera
2025-02-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Det är ite alls konstigt. I denna fråga verkar M och S vara överens och det är antagligen betydligt enklare att förbjuda en viss typ av avpen än att göra något åt sprängningar. Du kanske sitter på en lösning till hur man får bort +30 sprängningar på en månad. Här har du en lösning på hur man gör det olagligt med semiautomatiska vapen: ändra lagtexten.

Du jämför hur man gör en sak olaglig, med en sak som redan ÄR olaglig.

Tänker man så så har jag en omedelbar lösning:
”Förbjud skolskjutningar”
Klart.
Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Får jag påminna om att flesta laglydiga jägare har inte de sortens bössor Jomshof vill ha kvar. Konstig kulle för Jomshof att avgå från. (Det ligger nog mer bakom).
Jag passar också på att påminna om Hässlemara skytteförening och hur det drabbade SD men inte ändrades vapenlagarna för den skandalens skull.

De flesta laglydiga jägare fattar att när det kommer ett förbud, väntar tio nya runt hörnet.
Citera
Medlem
Tror nog det här bara var droppen som ledde till ett sista bråk, Jomshof är så gapig och genomskinlig att partiet säkert velat bli av med Hitlerdoppelgänger en längre tid.
Låt oss hoppas att SD äntligen håller på att implodera!
Citera
2025-02-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Halvautomat skall inte förbjudas, bara visa modeller som INTE användes i Örebro. Halvautomat har funnits länge i Sverige.

Finns väl ingen bättre reklam för halvautomat nu till fel personer. Kan sitta något psyko hemma nu och tänka på att man ska kanske ta jägarexamen och skaffa ett par halvautomat och gå till någon skola? Det blir svårt för politiker att försvara halvautomat.
Citera
2025-02-10, 22:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nja pratade lite med en pensionerad amerikansk polis för ett tag sedan och han höll inte med 🙂 Han tyckte Sverige var ett jävla idiotland i det hänseendet att laglydiga människor inte får bära vapen i självförsvarsyfte eller använda dylikt för att freda sitt hem, bil eller affärsverksamhet.

Personligen så sov han med en skarpladdad Desert Eagle på nattduksbordet och hade i den delstaten där han bodde laglig rätt att skjuta någon i huvudet så länge en inbrottdtjuv hade en kroppsdel innanför hans egendom tex slog in sovrumsfönstret.

Dessutom har de ju krav där också även om de är lägre tex att du ska vara myndig, ostraffad osv och vid minsta förseelse så ryker licensen direkt precis som här.

Georgia har faktiskt tre countyn där du inte kan teckna hemförsäkring hos något försäkringsbolag om du inte är vapenägare eller du bor ihop med någon dvs inget vapen = ingen hemförsäkring.

Vad en pensionerad amerikansk polis tycker om svenska vapenlagar rycker jag på axlarna åt. De kör sin grej och vi kör vår grej. Även inom den del av befolkningen i Sverige som har lagliga vapen så anser de absolut flesta att vi har vettiga lagar och regler.

Jag känner ingen jägare som tycker det är rimligt att man ska få ha en skarpladdad Desert Eagle på nattduksbordet. Det är bara vapen-fetischister som spelat för mycket CS som tycker sånt ska vara lagligt.

Vidare så får du även i Sverige använda det våld som nöden kräver mot inbrottstjuvar. Det finns flertalet fall där folk dödat inkräktare och blivit helt friade.
Citera
2025-02-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Alla som har en halv hjärna fattar att detta är steg 1 mot totalförbud av privatägda vapen. Vi är på väg att bli som kaos-landet England där man försöker få Amazon att sluta sälja knivar till privatpersoner.

Jomshof har fattat åt vilket håll det barkar, till skillnad från den betalda pöbeln på Flashback.

England är väl ganska förskonade mot massskjutningar?
Citera
2025-02-10, 22:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Hoppas Jomshof drar igång en riktig jävla cirkus mot landsförrädarna i SD-toppen som den självgoda tårt-ätaren Fetto-Åkesson.

Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Han är knappast med fransk än svensk.

Jag tror detta citat får avsluta diskussionen. Gonatt.
Citera
Medlem
RadioGaGas avatar
Jomshof har fel i sak så inte mer än rätt att han avgår.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Nu har SD verkligen skitit i det blå skåpet, Jomshof var en av få politiker inom SD som inte vänt kappan efter vinden och bytt åsikt i var och varannan fråga.

Tror detta är början på slutet för SD, valet 2030 åker de nog ut ur riksdagen.
Ja tyvärr är det nog så och SD har förändrats så mycket att man tvekar på att rösta på dem mer.
Citera
2025-02-10, 22:54
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Tvivla på. Tror du väljarna bara ser det här som en marginell, dum inskränkning av vapenlagstiftningen så har du nog inte riktigt pejl på noosfären just nu. Folk är oroliga för att detta är ett led i en plan att systematiskt avväpna svenska befolkningen och göra dem maktlösa inför massinvandring som kommer utrota dem. Det är en liten aning större. Jag tror många SD-väljare kommer vilja rösta på något annat parti av den enkla anledningen att de inte vill vara som sjuklöverns väljare, som bara låter sig bli rövrända och fortsätter rösta på partier som sodomerar dem mandatperiod efter mandatperiod.

Det är därför jag säger att det inte är 2015 längre. Så tänkte folk för 10 år sedan. Det funkar inte så längre.

Det här är ju så mycket bullshit.

Hur många gånger har vi inte hört. "Nu jävlar kommer SD att sjunka som en sten!"

Men så funkar det ju inte. Det är bara idioter på Flashback som använder en helt bakvänt logik.

Visst jag gillar inte vapenförslaget, eller NATO eller en massa annat trams som SD inte protesterat emot.

Men den enda frågan som egentligen kan få medlemmar att lämna är invandringsfrågan. Ingen annan.
Citera
2025-02-10, 22:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
England är väl ganska förskonade mot massskjutningar?

Ja. Men de har knivproblem. Och hela England håller på att förvandlas till ett islamistiskt kalifat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in