2025-02-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Kör på samma, inga konstigheter eller problem, så länge webhotellet tillåter det och det går att konfigurera för flera domäner.

Känner till även stora företag med egen server som har flera domäner på samma server, inget konstigt alls.

Dessutom ligger det redan en massa andra domäner kopplade till "din" server, iochmed att andra webhotellskunder har sina konton på samma fysiska server hos webhotellet. Jag utgår från att du inte har en egen server, utan "shared hosting", vilket är det vanliga om man inte har stora behov och är beredd att betala en större slant.
Ja det är en delad server så där har du en poäng!
Citera
2025-02-14, 11:12
Medlem
kajus333s avatar
Jag har haft flera olika domäner på samma webhotell. SEO reglerar man separat på varje domäns index sida i <head> avsnittet </head>.
Inga problem.
Citera
2025-02-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag har haft flera olika domäner på samma webhotell. SEO reglerar man separat på varje domäns index sida i <head> avsnittet </head>.
Inga problem.
Tack för input!
Citera
2025-02-21, 16:27
Medlem
swingersclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilseinaturen
Jag använder webbhotellet Simply som tillåter flera domäner kopplade till samma webbhotell, men via så kallade domänalias. Jag vill köpa en ny domän men som ska ha ett helt annat innehåll än min första domän. Finns det några fallgropar här ur till exempel SEO-perspektiv, eller driftperspektiv?
Borde jag bara köpa ett separat webbhotell till min nya sajt?
Självklart kan du lägga oändligt många domäner och websidor hos en och samma webhost. Det har väl mer med att göra om webhosten i sig har anslutning mot internet som kan få 1000 domäner/websidor eller 1 miljon domäner/websidor att fungera utan att det blir segt som sirap för alla kunder. Jämför ex med de stora webhotellen som hostar miljontals med bloggar som ligger under egna domäner.

Vad som finns på resp HTML-dokument dvs "texten" avgör. Bara ren jävla nonsenstext kan tom få Google att sparka ut hela domänen. Samt minst lika viktigt - vilka andra sajter som länkar till just "din" domän.

Och toppdomänen har över huvud taget inget med att göra ev toppresultat vid en Googlesökning. Sedan är det ju naturligtvis mycket enklare att nå toppresultat vid Googlesökning om sidan har ett mycket speciellt innehåll. Som ex "free sex" eller "free money" eller "free bitcoin" kan jag tänka mig ligger längst ner i bottenträsket idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in