• 6
  • 7
2025-02-11, 21:33
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Det är inte värt att satsa på min livstil. Jag bodde utomlands och kom tillbaka för att göra karriär, ångrar det.

Men nej, du kommer inte att genomföra en flytt. Varför har du inte redan gjort det, för att testa på. Tyvärr men du är inte den personen utan bara en av många som sitter still i båten Sverige och drömmer utan att genomföra en flytt utan att någonsin våga ta steget. Inget illa menat men du borde vid 25 års ålder redan testat att bo utomlands.

Känner du mig? Jag har nämligen redan bott utomlands en tid, flyttade tillbaka för studier och jobb men trivs lite sådär nu när jag levt "riktiga vuxenlivet" några år i Sverige.

På vilket sätt är det ovärt med din livsstil?

Det jag vill åstadkomma nu är en mer långvarig och hållbar vistelse utomlands. Hade svårt att fixa bra jobb med bra förhållanden sist, om jag vill kunna bo på en annan plats och må bra så vill jag ge mig goda möjligheter till att få jobb med ok förhållanden som inte sliter för mycket på kropper.
Citera
2025-02-11, 21:43
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
I min umgängeskrets har man mellan 19000-25000 netto och är tacksam....... jävligt tacksam.

Ska man vara tacksam för sin lön? Man har ju jobbat rätt många timmar för de pengarna...
Citera
2025-02-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Känner du mig? Jag har nämligen redan bott utomlands en tid, flyttade tillbaka för studier och jobb men trivs lite sådär nu när jag levt "riktiga vuxenlivet" några år i Sverige.

Det jag vill åstadkomma nu är en mer långvarig och hållbar vistelse utomlands. Hade svårt att fixa bra jobb med bra förhållanden sist, om jag vill kunna bo på en annan plats och må bra så vill jag ge mig goda möjligheter till att få jobb med ok förhållanden som inte sliter för mycket på kropper.

Okej, då tar jag tillbaka det, ursäkta mina felaktigt dragna slutsatser. Bra initiativ att du redan varit iväg.

Ovärt då det är för kallt och mörkt här hela tiden. Halva året spenderas ju i mörker inomhus. Man blir aldrig riktigt rik, jobbar och stressar konstant om man ska tjäna okej, bor du sedan i Stockholm (okej områden) som jag så har du ett överbelånat hus, medelfina bilar men inte mycket mer trots bra lön.
Skulle hellre bo billigare med mindre jobb, mer tid för barnen i soliga varma och ljusa Spanien eller liknande.

Sen när man blir äldre kommer man ångra att man intr gjorde de där äventyren istället för hus och bil i Sverige.

Pga av fel val av kvinna som sedmera vägrade flytta utomlands är jag fast här tills barnen blir lite större.
Citera
2025-02-13, 08:56
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Okej, då tar jag tillbaka det, ursäkta mina felaktigt dragna slutsatser. Bra initiativ att du redan varit iväg.

Ovärt då det är för kallt och mörkt här hela tiden. Halva året spenderas ju i mörker inomhus. Man blir aldrig riktigt rik, jobbar och stressar konstant om man ska tjäna okej, bor du sedan i Stockholm (okej områden) som jag så har du ett överbelånat hus, medelfina bilar men inte mycket mer trots bra lön.
Skulle hellre bo billigare med mindre jobb, mer tid för barnen i soliga varma och ljusa Spanien eller liknande.

Sen när man blir äldre kommer man ångra att man intr gjorde de där äventyren istället för hus och bil i Sverige.

Pga av fel val av kvinna som sedmera vägrade flytta utomlands är jag fast här tills barnen blir lite större.
Hm tja det är väl den sitsen som jag inte riktigt vill hamna i, fast med barn i hamsterhjulet (no offence)
Får väl riva av nåt bucket-list äventyr snart, mc till kina kanske?
Citera
2025-02-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10

Riktiga vuxenlivet? Studier?
Vet inte vart i Sverige du bor men då jag varit på många ställen måste jag säga att det där med vädret bara är en propaganda skapat av charter bolag på 60-talet. Det är hur underbart som helst att ha 4 årstider. Alla temperaturer över 30 grader är bara en pina. I varma länder på vinter fryser du arslet av dig mer än vad du nånsin skulle göra i Sverige för de saknar värme system. Du fryser i affären, du fryser på bussen, du fryser hemma, du fryser i duschen. Sen när temperaturen ligger på 30 plus sitter alla in. Vad ska du göra utomhus förutom att leta dig till närmaste skugga?
Citera
2025-02-13, 20:02
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Riktiga vuxenlivet? Studier?
Vet inte vart i Sverige du bor men då jag varit på många ställen måste jag säga att det där med vädret bara är en propaganda skapat av charter bolag på 60-talet. Det är hur underbart som helst att ha 4 årstider. Alla temperaturer över 30 grader är bara en pina. I varma länder på vinter fryser du arslet av dig mer än vad du nånsin skulle göra i Sverige för de saknar värme system. Du fryser i affären, du fryser på bussen, du fryser hemma, du fryser i duschen. Sen när temperaturen ligger på 30 plus sitter alla in. Vad ska du göra utomhus förutom att leta dig till närmaste skugga?

Det där vet jag inte om jag håller med om, det beror helt på hur du är som person. Jag har bott i flera länder, inklusive Mauritius och vädret var den stora behållningen tyckte jag, jag älskar att ha sommar året runt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in