2025-02-09, 21:24
Medlem
Är det nån här som har kunskaper om gasen och hur det fungerar
jag har en epa och jag har hört att man ska behöva rulla ett par meter innan gasen funkar på just denna strypning
grejen är ju den att bilen startar och går helt finfint på tomgång så jag tror det inte är nåt fel på den. Jag ville bara se om nån kunnig om strypning och att gasen inte funkar vid start vet nåt
Citera
2025-02-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candysshh
Är det nån här som har kunskaper om gasen och hur det fungerar
jag har en epa och jag har hört att man ska behöva rulla ett par meter innan gasen funkar på just denna strypning
grejen är ju den att bilen startar och går helt finfint på tomgång så jag tror det inte är nåt fel på den. Jag ville bara se om nån kunnig om strypning och att gasen inte funkar vid start vet nåt
Om svar skal kunna påräknas erfordras ytterligare uppgifter:
Bil (traktor)-modell?
Årgång?
Har felet visat sig länge?
Finns problemet städse?

Med uppgifter enligt ovan ökar förutsättningarna markant för att någon eller några kan ge svar på er frågeställning!
Citera
2025-02-10, 08:29
Medlem
ormbitens avatar
A traktorer måste väl vara så att det inte ska gå att torrgasa, det ska helt enkelt inte vara möjligt att varva motorn när man står still.
Och det är ju inget som man ska börja fippla med för då bryter man den lagstadgade funktion som traktorn är satt att ha och då blir traktorn genast olaglig.
Korkat att börja fippla med sådana funktioner och riskera att få traktorn beslagtagen och att man får framskjutet lämp för bilkörkort.
Citera
2025-02-10, 10:00
Medlem
Vad är det för EPA? Är den gammal kan helt enkelt vajern hoppat av?
Citera
2025-02-10, 19:44
Medlem
Det är en V70 2002
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här