2025-02-09, 17:06
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Kanske det.
Problemet med att försöka styra hela folkmassan är ju att en vacker dag så kommer folkmassan på det, och vänder sig emot de rika 2Procenten (eller vad det nu är).

Ett bra exempel på att saker och ting kan gå fel när rika bestämmer, kunde man se när oligarkerna från Ryssland började trilla av pinn världen över.

Vilka ryska oligarker pratar du om? De som hoppat från balkongerna senaste åren? Eller de för 100 år sen?
Citera
2025-02-09, 17:07
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy

Jag menar inte att säga att de ena eller andra har rätt (iaf inte som en ingång i trådstarten) men det jag vill fråga är väll typ så här: Har det gått så långt att båda sidorna är övertygade att den andra sidan är hjärntvättade? Finns det inte längre några "moderata" deltagare i diskussionen?

* Räcker upp handen* "moderat" snubbe här.

Dessvärre utsatt för slag under bältet av både dom som säger sig vara liberala eller Republikaner i diskussioner om Kamala/Trump/Musk här på FB
Jag ser en sakta borttynande förstånd hos båda lagen. När båda reagerar som att jag måste tillhöra lägret " retarderad liberal" när jag kritiserar Trump och Musk, och tillhöra lägret "stövelslickare" när jag skrev kritiskt om oduglingarna Biden/Kamala.
Som om att det inte finns några nyanser längre ... Väldigt få på FB har samma inställning, och de blir antingen ignorerade eller , som sagt, omedelbart stoppade i ett fack .
Har folk tappat det helt ?
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-09 kl. 17:15.
Citera
2025-02-09, 17:11
Medlem
Citat:
Vilka ryska oligarker pratar du om? De som hoppat från balkongerna senaste åren? Eller de för 100 år sen?

Nån ”hoppade” säkert. Ballongflygningar verkar va poppis bland oligarker och MENA-fruar.

Sen blev ju några avrättade oxå, och några ”försvann” bara, vilket iofs kan tyda på att de endera blivit mördade eller så hade de ett bra ställe att gömma sig på.

Så jag pratar om alla de som tidningarna skrev om.
Citera
2025-02-09, 17:14
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Nån ”hoppade” säkert. Ballongflygningar verkar va poppis bland oligarker och MENA-fruar.

Sen blev ju några avrättade oxå, och några ”försvann” bara, vilket iofs kan tyda på att de endera blivit mördade eller så hade de ett bra ställe att gömma sig på.

Så jag pratar om alla de som tidningarna skrev om.

Ja okej. Var ju dock antagligen inte "folket" som gjorde detta. Va ju andra oligarker som lönnmördade oligarker. Oligark-on-oligark crime
Citera
2025-02-09, 17:14
Avslutad
Det hela fenomenet beror på att vi lever i olika verkligheter.

Världen är i en övergång och alla spelar sin roll.
Vissa personer är involverade i övergången för att dom vill att saker förändras här i världen.

Andra människor gör motstånd mot övergången för att dom inte vill förändras. Det är en ganska svårt övergång, det är som vi lever i olika världar.

Vi lär oss vad verkligheten är, den beror på oss.
Den blir manifesterad dvs det vi tror (tankar) är något som verkligheten måste förhålla sig till.

Era tankar och tankar från andra runtomkring er skapar verkligheten.
Citera
2025-02-09, 17:16
Medlem
Citat:
Okej, man kan stänga tråden.. Går inte och diskutera Trump/Musk utan att allt är en konspiration.

Det är ju dock faktum.

Finns otaliga mängder judar som talat om deras förakt av den Vita rasen.

https://imgur.com/5S0URnI

Här är en liten mängd.
Citera
2025-02-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ja okej. Var ju dock antagligen inte "folket" som gjorde detta. Va ju andra oligarker som lönnmördade oligarker. Oligark-on-oligark crime

Haha, iofs… 😀
Citera
2025-02-09, 17:21
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Det är ju dock faktum.

Finns otaliga mängder judar som talat om deras förakt av den Vita rasen.

https://imgur.com/5S0URnI

Här är en liten mängd.

Så en dåligt pixlad bild med 6 citat från några knäppa judar. Klart de finns judar som hatar icke-judar. Det är inget bevis för att det finns en konspiration inom USAID som styr media. Eller trodde du det?
Senast redigerad av BedBoy 2025-02-09 kl. 17:23.
Citera
2025-02-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det hela fenomenet beror på att vi lever i olika verkligheter.

Världen är i en övergång och alla spelar sin roll.
Vissa personer är involverade i övergången för att dom vill att saker förändras här i världen.

Andra människor gör motstånd mot övergången för att dom inte vill förändras. Det är en ganska svårt övergång, det är som vi lever i olika världar.

Vi lär oss vad verkligheten är, den beror på oss.
Den blir manifesterad dvs det vi tror (tankar) är något som verkligheten måste förhålla sig till.

Era tankar och tankar från andra runtomkring er skapar verkligheten.

Jag tror att Vänstersidan har svårt att komma ifrån ”allas lika värde” och bla bla bla.
De är så känslostyrda att de har väldigt svårt att acceptera att inte alla till höger är nazister eller rika svin.
Citera
2025-02-09, 17:22
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Haha, iofs… 😀

Hade varit jävligt ballt om de typ va Göteborgs hamnarbetare som fått nog och gjort detta men de känns ju lite långsökt hehe.
Citera
2025-02-09, 17:24
Medlem
Citat:
Hade varit jävligt ballt om de typ va Göteborgs hamnarbetare som fått nog och gjort detta men de känns ju lite långsökt hehe.

Jag tror att det kommer en vacker dag om vänstern får fortsätta ostört ett tag till, men kanske inte under min livstid.

Eller så blir det Argentina, USA, och vilka fler länder som nu går emot strömmen.
Citera
2025-02-09, 17:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
En konspiration är ju något som görs bakom stängda dörrar med en dold agenda enbart ett väldigt fåtal personer vet om. Trump och Musk säger ju allt publikt.

Det som händer nu är ju att dom korrupta kommunisterna ser all sin finansiering och därmed alla sina propagandaverktyg gå käpprätt åt helvete. Vänsterns har ju på riktigt börjat låtsas som att miljardärer är ett problem när dom har frontat totala psykopater som Soros och Gates i årtionden. Det är ett skämt.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2025-02-09 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in