Citat:
Ursprungligen postat av
BedBoy
Hej,
De senaste veckorna sen Trump svors in och Musk flytta in i Vita Huset har det varit fullt ös och jag tycker att det är ganska omöjligt att ha diskussioner om detta på flashback då det uppenbarligen är så att de som är för Trump och Musk menar att nästan allt det gör är för att motarbeta någon typ av global konspiration. Folk som är emot Trump och Musk menar att de utför någonslags statskupp för att skapa ett nytt typ av USA där makten är helt cementerad kring Trump och hans närmsta rika vänner. Oavsätt vad som stämmer, är det ens möjligt att diskutera den nuvarande situationen i USA utan att peka på en konspirationsteori?
Jag menar inte att säga att de ena eller andra har rätt (iaf inte som en ingång i trådstarten) men det jag vill fråga är väll typ så här: Har det gått så långt att båda sidorna är övertygade att den andra sidan är hjärntvättade? Finns det inte längre några "moderata" deltagare i diskussionen?
Jag startade en tråd för ett tag sen för att få veta vad de som gillar Trump och Musk är bra angående att den djupa staten försvinner. Fick ett svar. Trump har ett gott hjärta. Det är tydligen allt man behöver veta.
Så just det att tala i tungor gör diskussioner svåra.