2025-02-09, 01:05
Medlem
sneakydudes avatar
Ja nu är ju matchen visserligen slut, och jag hittade ingen annan tråd. Men fy fan, wallin som borde vara i sin prime blev utskåpad av en 41-årig slugger som rör sig som en bakfull gorilla . Trodde han var bättre än såhär, men jag antar att han peakade mot Fury. 200 spänn för en ppv rätt ner i toaletten, vilket fiasko. Chisoras vinst är dessutom helt bortkastad då han kommer att bli förintad av Dubois.
2025-02-09, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Ja nu är ju matchen visserligen slut, och jag hittade ingen annan tråd. Men fy fan, wallin som borde vara i sin prime blev utskåpad av en 41-årig slugger som rör sig som en bakfull gorilla . Trodde han var bättre än såhär, men jag antar att han peakade mot Fury. 200 spänn för en ppv rätt ner i toaletten, vilket fiasko. Chisoras vinst är dessutom helt bortkastad då han kommer att bli förintad av Dubois.

Som jag minns det tog Fury över när ett öga var väck, som var en enstaka träff. Kändes som att Wallin slogs mest på inspiration den matchen.
2025-02-09, 01:40
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Som jag minns det tog Fury över när ett öga var väck, som var en enstaka träff. Kändes som att Wallin slogs mest på inspiration den matchen.

Det är just det jag menar. Han är inte bättre. Han gjorde en bra match och lyckades cutta fury, men var helt handfallen med noll killer instinct när han hade chansen. Han verkade tyvärr lika förvånad som alla andra när han lyckades skapa en lucka att faktiskt ha en god chans att avgöra mot fury. Men den sistnämnde vaknade till före wallin, insåg allvaret och tog över matchen. Men första 6 ronderna var wallins, och där gjorde han sitt livs bästa ronder.
2025-02-09, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det är just det jag menar. Han är inte bättre. Han gjorde en bra match och lyckades cutta fury, men var helt handfallen med noll killer instinct när han hade chansen. Han verkade tyvärr lika förvånad som alla andra när han lyckades skapa en lucka att faktiskt ha en god chans att avgöra mot fury. Men den sistnämnde vaknade till före wallin, insåg allvaret och tog över matchen. Men första 6 ronderna var wallins, och där gjorde han sitt livs bästa ronder.

Wallin är bättre än vad vi såg mot chisora. Han gjorde en svag insats. Jag tippar att Joshuamatchen gjort detta.
2025-02-09, 03:02
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Wallin är bättre än vad vi såg mot chisora. Han gjorde en svag insats. Jag tippar att Joshuamatchen gjort detta.

Han blev helt utskåpad. Det var en liten ring dock, det var tydligen ett krav från chisoras sida. Wallins folk gick inte med på det, men wallin själv accepterade kravet vilket var helt idiotiskt. Han är drygt 2 meter lång och behöver kunna nyttja sin räckvidd, men med den mindre ringen hade chisora en stor fördel. Nu säger jag inte att storleken på ringen avgjorde matchen, men wallin såg stundtals helt perplex ut, och gick dessutom i mattan 2 ggr. Vetefan hur han ska studsa tillbaka efter detta, det var nivåskillnad alltså, jag har aldrig sett honom så kass förutom mot en knivskarp och revanschsugen A.J där han blev träffad tidigt och fick kämpa i uppförsbacke från början. Hoppas han har bra management, annars lär han får boxas mot nonames i några år framöver…
2025-02-09, 09:07
Medlem
Borasare1980s avatar
Fan vad dåligt att ingen svensk media förhandsrapporterat om denna fajt. Har bara sett sammandraget i efterhand och det verkar som Chisora fått allting riggat till sin fördel för att vinna. Gigantiskt hemmapublik, tajt ring och en domare som tillät honom slå majoriteten av sina kroppslag under bältet. Wallin gick i backen två gånger om men tog sig upp obehindrat så det var nog mest att han bara tappat balans snarare än att ha varit groggy.

Tung förlust mot en boxare han borde spöat som revansch mot sättet Chisora senast fejkade skada för att få fajt mot Fury istället och lämnade Otto utan fajt och pank i svindyra boendet i New York.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in