https://www.youtube.com/watch?v=ksojsNs1lPA
Nu tänkte jag inte att diskussionen ska handla om musiken, utan om hur de tre politiker som sitter i bilen beter sig.
Videon har i skrivande stund 577 000 visningar, vilket är väldigt mycket. Det här var alltså en vallåt som kördes innan förra valet 2022.
Politikerna är Denice Westerberg, som är chef för Ungsvenskarna, alltså väldigt högt uppsatt.
Rebecca Fallenkvist är ökänd för sin "helg seger" samt för sin text om Ann Frank.
Sist men inte minst har vi den invandrade polacken Monika (vars efternamn jag inte ens tänker försöka stava) som har en framträdande roll på SDs propagandaorgan Riks.
Dessa tre damer sitter i en bil och fjantar sig till musiken av "Sol igen". De beter sig i min mening extremt pubertalt, ungefär som om de vore 14 istället för 24.
Man kan notera att videons populäraste segment (vilket syns om ni kollar på tidslinjen på videon så ser ni kurvan där de flesta tittat) är då alla tre tjejer sitter och skakar tuttarna med pilska blickar (vid 1:34).
Tycker ni att videon utgör en seriöst intryck för tre politiker, varav alla tre är kända ansikten, och åtminstone en har en väldigt högt uppsatt position?
Finns det några ungdomspolitiker från andra partier som fjantat sig på liknande sätt?
Vilka signaler sänder en sådan här video angående seriositet hos de deltagande politikerna?