• 2
  • 3
2025-02-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Nu går jag inte på de där stor stora konserterna utan mer som metall/rock synth och sånt. Sista var till Manowar och i december Front 242, november var jag på in Flames med flera.

Nu sitter jag och hoppas på Opeth i morgon, tyvärr inga biljetter än men kanske någon blir sjuk.

Okej kan tänka mig att det fungerar för Manowar och Front 242. Men för band som Iron Maiden och AC/DC misstänker jag att det kan vara ovanligare att priset går ned.
Citera
2025-02-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Okej kan tänka mig att det fungerar för Manowar och Front 242. Men för band som Iron Maiden och AC/DC misstänker jag att det kan vara ovanligare att priset går ned.

Beror helt på, de som säljer precis innan för att de blir sjuka eller annat förhinder vill ofta bara få igen en del det som de annars förlorar, mycket handlar om hur många biljetter som folk behöver sälja av. Är det sedan inte en slutsåld konsert har jag sett att priserna sjunker betydligt mer, inte så konstigt kanske.

Men ja, skulle man vilja mot förmodan se Taylor Swift eller sånt så är det nog ganska omöjligt att hitta en billig biljett.
Citera
2025-02-12, 22:13
Medlem
Lillarapunzels avatar
Tycker också det dragit i väg något sinnessjukt mycket på bara några år. När jag började gå på konserter i mitten av 10-talet (när säkerhetsläge, omvärldsläge osv ändå inte var radikalt annorlunda emot idag!) så kostade ofta biljetterna kring 500 kr även för större artister. Idag ligger de som sagt långt över 1000-lappen ofta. Och detta bara på 10 år. Fine, vi har haft inflation de senaste åren, men det förklarar ju ändå långt ifrån hela den ökningen.

Gör också som någon tidigare nämnde i tråden och köper biljetterna billigt på TicketSwap några dagar före. Har funkat i 99% av fallen för min del.
Citera
2025-03-23, 18:43
Medlem
Adelaides avatar
Det var som fan.

Man kan se Tom Jones på Liseberg i sommar för 75 spänn.
Citera
2025-04-14, 21:44
Medlem
Adelaides avatar
All heder åt The Brian Jonestown Massacre som fortfarande har mer humana priser på biljetterna. 360 kr.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in