2025-02-08, 08:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
En liten konsumentupplysning.
Alla ni som har Volvo och Toyota undvik Folksam som försäkringsbolag om ni bor i en stad där ni lämnar in bilen på Bilia eller Bilia Toyota eftersom de inte har något avtal vilket medför att ni får lämna in bilen på reparation i någon annan stad.
Lite konsumentupplysning bara om ni nu inte tycker att det är kul att använda fritiden till att åka till andra städer för att reparera bilen, skaffa hyrbil etc, helt i onödan jämfört med om man har i princip vilket annat försäkringsbolag som helst.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-02-08 kl. 08:56.
Citera
2025-02-08, 08:41
Medlem
321js avatar
Hur långt har du fått åka?
Citera
2025-02-08, 08:54
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Hur långt har du fått åka?
Ca 8 mil tur & retur.
I min hemstad hade sträckan blivit 0.5 mil.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-02-08 kl. 09:08.
Citera
2025-02-08, 09:30
Medlem
321js avatar
Så alla andra försäkringsbolag har flera och bättre avtal med bilverkstäderna?
Senast redigerad av 321j 2025-02-08 kl. 09:32.
Citera
2025-02-08, 09:48
Medlem
Onanikrems avatar
Låter konstigt, kanske något nytt? Gjorde en liten grej med min mammas Volvo för ganska precis 12 år sedan. Till 99,9% säker hon hade Folksam och bilen lämnades in på Bilia/Volvo

Men avtal kan ju gå ut eller ändras. såklart.
Citera
2025-02-08, 14:27
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låter konstigt, kanske något nytt? Gjorde en liten grej med min mammas Volvo för ganska precis 12 år sedan. Till 99,9% säker hon hade Folksam och bilen lämnades in på Bilia/Volvo

Men avtal kan ju gå ut eller ändras. såklart.
Har haft Folksam länge utan problem, men av någon anledning kommer just Folksam inte längre överens med Bilia/Bilia Toyota vilket alla andra försäkringsbolag verkar göra.
Citera
2025-02-08, 16:40
Medlem
Det är ju samtidigt lite bra att försäkringsbolagen inte accepterar vilken skitkvalitet eller priser som helst då det ju i slutänden drabbar oss försäkringtagare.

Har du provat att åka till din favoritverkstad och bett dem ringa försäkringsbolaget? Det gjorde jag när jag blev anvisad en verkstad som försäkringsbolaget hade avtal med 10 mil hemifrån. Det var inget problem för "min" verkstad att komma överens med försäkringsbolaget om ett enskilt jobb. Dock annat bilmärke och försäkringsbolag.

Har också varit med om en klappkass märkesverkstad. Där blev det besök tillsammans med försäkringsbolagets representant efter 4 misslyckade lagningsförsök. Hoppas att de blev strukna från listan trots att de var märkesverkstad för de var helt bedrövliga att ha att göra med och säljer inte längre det märket.
Citera
2025-02-09, 10:10
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Ett sundhetstecken att Folksam bojkottar rövarbolaget, man har väl ledsnat på överpriserna och skitjobben dom gör.
Citera
2025-02-11, 14:42
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ett sundhetstecken att Folksam bojkottar rövarbolaget, man har väl ledsnat på överpriserna och skitjobben dom gör.

Bilia beror lite på vilken mekaniker man får.
Jag har fått toppjobb, men också rent skit där jag reklamerat reparationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in