En liten konsumentupplysning.
Alla ni som har Volvo och Toyota undvik Folksam som försäkringsbolag om ni bor i en stad där ni lämnar in bilen på Bilia eller Bilia Toyota eftersom de inte har något avtal vilket medför att ni får lämna in bilen på reparation i någon annan stad.
Lite konsumentupplysning bara om ni nu inte tycker att det är kul att använda fritiden till att åka till andra städer för att reparera bilen, skaffa hyrbil etc, helt i onödan jämfört med om man har i princip vilket annat försäkringsbolag som helst.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-02-08 kl. 08:56.
Låter konstigt, kanske något nytt? Gjorde en liten grej med min mammas Volvo för ganska precis 12 år sedan. Till 99,9% säker hon hade Folksam och bilen lämnades in på Bilia/Volvo
Låter konstigt, kanske något nytt? Gjorde en liten grej med min mammas Volvo för ganska precis 12 år sedan. Till 99,9% säker hon hade Folksam och bilen lämnades in på Bilia/Volvo
Men avtal kan ju gå ut eller ändras. såklart.
Har haft Folksam länge utan problem, men av någon anledning kommer just Folksam inte längre överens med Bilia/Bilia Toyota vilket alla andra försäkringsbolag verkar göra.
Det är ju samtidigt lite bra att försäkringsbolagen inte accepterar vilken skitkvalitet eller priser som helst då det ju i slutänden drabbar oss försäkringtagare.
Har du provat att åka till din favoritverkstad och bett dem ringa försäkringsbolaget? Det gjorde jag när jag blev anvisad en verkstad som försäkringsbolaget hade avtal med 10 mil hemifrån. Det var inget problem för "min" verkstad att komma överens med försäkringsbolaget om ett enskilt jobb. Dock annat bilmärke och försäkringsbolag.
Har också varit med om en klappkass märkesverkstad. Där blev det besök tillsammans med försäkringsbolagets representant efter 4 misslyckade lagningsförsök. Hoppas att de blev strukna från listan trots att de var märkesverkstad för de var helt bedrövliga att ha att göra med och säljer inte längre det märket.