2025-02-07, 22:21
Medlem
bottenskrapads avatar
runt kl 12 p frmiddagen idag s tog jag 500mg tapentadol. Nr klockan sen blev 4 s knde jag att jag ville ha ngot uppiggande s jag tog en tablett metylfenidat 54mg depot utan att tnka s mycket p det. Efter ngra minuter s insg jag att det var en dlig id s jag frskte spy upp tabletten men misslyckades. Kort drefter s drack jag lite aktivt kol, men ca 3h senare s brjade jag f obehagliga symtom som hjrtklappning, spnd nacke, muskelryckningar och ryckningar i nacken nr jag ligger ner. Jag vet att det hr kan hlla i sig i flera timmar nu s drfr undrar jag om jag borde vnta till imorgon med att ta en ny dos tapentadol eller om jag kan ta redan nu? kommer det frvrra symtomen eller kommer det lugna ner dem?
Citera
2025-02-07, 22:23
Vad r tapentadol fr ngot?
Citera
2025-02-07, 22:23
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Vad r tapentadol fr ngot?
en opioid
Citera
2025-02-07, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskrapad
en opioid
Ah ok, tack fr svar.
Citera
2025-02-07, 22:50
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
runt kl 12 p frmiddagen idag s tog jag 500mg tapentadol. Nr klockan sen blev 4 s knde jag att jag ville ha ngot uppiggande s jag tog en tablett metylfenidat 54mg depot utan att tnka s mycket p det. Efter ngra minuter s insg jag att det var en dlig id s jag frskte spy upp tabletten men misslyckades. Kort drefter s drack jag lite aktivt kol, men ca 3h senare s brjade jag f obehagliga symtom som hjrtklappning, spnd nacke, muskelryckningar och ryckningar i nacken nr jag ligger ner. Jag vet att det hr kan hlla i sig i flera timmar nu s drfr undrar jag om jag borde vnta till imorgon med att ta en ny dos tapentadol eller om jag kan ta redan nu? kommer det frvrra symtomen eller kommer det lugna ner dem?

jag kunde inte hlla mig och tog nyss 200mg, hoppas det gr bra
Citera
2025-02-07, 23:25
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:

Citat:
jag kunde inte hlla mig och tog nyss 200mg, hoppas det gr bra

Lter som panikngest fr att du har lyckats intala dig sjlv att detta skulle vara ngot farligt. Sen spiralade det nedt.

Pulsen kar pga stress, andningen blir snabbare och stannar i brstet vilket i sin tur leder till spnda muskler frmst i axlar/nacka. Och sedan blir det bara vrre och vrre fr dina symptom ger dig mer stress vilket gr att symptomen frvrras och runt runt gr det.

Du kan med andra ord vara lugn. Ser att du dessutom tog mer s antar att du har klurat ut att det inte r ngon fara

Ha en bra kvll
Citera
2025-02-08, 00:00
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Lter som panikngest fr att du har lyckats intala dig sjlv att detta skulle vara ngot farligt. Sen spiralade det nedt.

Pulsen kar pga stress, andningen blir snabbare och stannar i brstet vilket i sin tur leder till spnda muskler frmst i axlar/nacka. Och sedan blir det bara vrre och vrre fr dina symptom ger dig mer stress vilket gr att symptomen frvrras och runt runt gr det.

Du kan med andra ord vara lugn. Ser att du dessutom tog mer s antar att du har klurat ut att det inte r ngon fara

Ha en bra kvll

de flesta symtom frsvann nr den senaste dosen kickade in men mim vilopuls r 109, borde jag oroa mig eller bara ta det lugnt?
Citera
2025-02-08, 04:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
de flesta symtom frsvann nr den senaste dosen kickade in men mim vilopuls r 109, borde jag oroa mig eller bara ta det lugnt?

Bde Metylfenidat och Tapentadol pverkar noradrenalin och nr dom tv lkemedlen kombineras s lr kroppen f en ganska rejl dos av nordadrenalin vilket kan f biverkningar som du tidigare beskrev. Det r inte farligt men kan upplevas som obehagligt.

S lnge du inte gr omkring med 109 i vilopuls dag in och dag ut s r det ingen fara.
Citera
2025-02-08, 04:59
Medlem
Van.Goats avatar
Vad r det fr jvla skit du tar?

Varfr tar du inte normala droger?
r ju inte konstigt att du blir koko nr du tar massa jvla skit som ingen vet vad det r, och dessutom blandar det med nnu mer skit som ingen vet vad fan det r.
Citera
2025-02-08, 05:09
Medlem
500 mg tapentadol r mycket men den har kort halveringstid. Tapentadol ger mindre ngestatacker n syskonet tramadol och det r svrt att krampa p det som med tramadol. Nu r jag inte ngon brukare sen 5 r tillbaka men det sldes mycket tapentadol frn Indien som pstods vara 200 mg men i verkligheten var det max 100 mg sm orangea rackare.
Det kanske r bra att ka in och eventuellt f en dos stesolid och vila upp dig med EKG. Det kan ju vara en bra start p ett nytt liv utan droger.
Det r omjligt att veta om pulsen beror p ngest eller medicinen. Om du inte vill ka in s t ngra bananer/kolhydrater och stt p din favoritserie fr att skingra tankarna, och sluta peta i dig mer!
Citera
2025-02-08, 07:11
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat

r ju inte konstigt att du blir koko nr du tar massa jvla skit som ingen vet vad det r, och dessutom blandar det med nnu mer skit som ingen vet vad fan det r.
haft en dlig dag?
Citera
2025-02-08, 08:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat

Drogerna TS stoppar i sig var fr sig helt okej preparat men man ska inte blanda dom. Tyvrr har jag inte testat Tapentadol och kommer inte att gra det eftersom att jag r med i laro och ter 16 mg Suboxone per dag, s jag skulle inte knna av Tapentadol
Metyldenidat tar jag ofta, grna tillsammans med ngon Gabapentnnoid eller benso. Dock tar jag bara Metylfenidat om jag inte fr tag i Amfetamin av ngot slag Bst r sklart ett hyfsat bra tjack som man har kpt p gatan; racemisk amfetamin, bda delar dex och levo. Annars fr man nja sig med Elvanse [lisdexamfetamin] som blir Dexamfetamin i kroppen.
Jag skulle nska att Adderall fanns i Sverige! Ett lkemedel med en perfekt kombination av 70% Dexamfetamin och 30% Levoamfetamin
Senast redigerad av KringEx 2025-02-08 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in