2025-02-07, 15:25
Medlem
Hejsan,

Märkte just när jag flyttade på datorn idag att det var en liiiten markering/skada på den högra ¨pinen¨ på mitt nätaggregat.

Se bilder under: https://imgur.com/a/7yghpaN

Är detta något att oroa sig över eller kan det klassas som normalt slitage typ? PCn funkar felfritt i övrigt (köptes färdigbyggd för ca 1 år sedan)

Stort tack
Senast redigerad av Eddans98 2025-02-07 kl. 15:27.
Citera
2025-02-07, 16:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddans98
Hejsan,

Märkte just när jag flyttade på datorn idag att det var en liiiten markering/skada på den högra ¨pinen¨ på mitt nätaggregat.

Se bilder under: https://imgur.com/a/7yghpaN

Är detta något att oroa sig över eller kan det klassas som normalt slitage typ? PCn funkar felfritt i övrigt (köptes färdigbyggd för ca 1 år sedan)

Stort tack

Ser nästan ut som en svetsloppa och det brukar betyda att du har någon glappkontakt så det ligger en liten ljusbåge och hoppar.

Bör bytas ut skulle jag säga.
Citera
2025-02-07, 16:56
Medlem
Kan vara så, men tror att detta kan ha hänt en gång i början när jag satte i sladden medans kontakten var i och det blev liten ljusbåge. Denna PC har ju ingen ¨power switch¨ så lärde mig sedan att stänga av elen i grenuttaget först om sladden ska dras ur, och har aldrig hänt sedan dess.

Tänker att det isåfall borde vara safe att använda vidare?
Citera
2025-02-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddans98
Kan vara så, men tror att detta kan ha hänt en gång i början när jag satte i sladden medans kontakten var i och det blev liten ljusbåge. Denna PC har ju ingen ¨power switch¨ så lärde mig sedan att stänga av elen i grenuttaget först om sladden ska dras ur, och har aldrig hänt sedan dess.

Tänker att det isåfall borde vara safe att använda vidare?

Ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in