2025-10-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, men jag tycker inte tajmingen är självklar. I ett VM-kval mot uppenbart sämre motstånd kan det vara bättre läge att spela in yngre spelare än att eventuellt bränna dom mot för bra motstånd. Vi får se hur matchen blir, och blir den som jag förutspår med lite halvdåligt tempo så kan den passa utmärkt.

Ja visst, man kommer få ett av Ukraina/Slovenien/Serbien/Polen. Men den matchen måste Sverige vinna, man kan inte gå in där och tänka att det är en träningsmatch. Vet inte om jag tror att Spanien kommer dra ner på tempot. De vill nog vilja ösa på.
Citera
2025-10-28, 18:07
Medlem
Jag är iof förvånad att Jusu Bah väljs för Kafaji. Eller tycker alla tränare att Kafaji bara kan spela i stället för Asllani? I så fall kommer hon ju aldrig få spela, tråkigt för henne.
Citera
2025-10-28, 20:31
Medlem
DikTs avatar
Riktigt sömnpiller till match idag.
Spanien har resultatet att gå på och verkar bara intresserade av att få tiden att gå. Sverige försvarar sig väl men har noll förmåga att hota framåt.

*edit Precis när jag skrev detta slog Spanien till.
Citera
2025-10-28, 20:44
Medlem
skogsburkans avatar
Är inte Peter Ihjejs dotter något att hänga i granen? Trodde hon var bra och skulle platsa i landslaget.
Citera
Igår, 21:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Av gårdagens match/experiment kan man väl sluta sig till att Asllani fortfarande ska vara cementerad på sin position, Blackstenius lär också vara förstavalet ett tag till. I övrigt måste jag säga att det såg rätt lovande ut, med yngre gångbara alternativ. Speciellt mittbacken som jag inte kommer ihåg vad hon hette kändes väldigt stabil. Rejäl pjäs.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Anna Anvegård skall in. Har kemi med Schröder och Bah.
När Tony tokbytte igor efter 58 minuter försvann energin. De gamla kom in..och vi förlorade med 0-1.

De äldre spelade 0-5 med Spanien
De yngre spelade 0-0 med Spanien.

De äldre saknar speed..de är för tröga och klumpiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in