• 7
  • 8
2025-04-15, 22:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Marta
Om du överklagar tingsrättens dom går ärendet vidare till hovrätten. Där blir det ny rättegång och en ny dom. Om du inte är nöjd med hovrättens dom kan du överklaga igen. Då överklagar du till Högsta domstolen.
Njae, inte riktigt så enkelt är det. Ibland måste man ansöka om prövningstillstånd, inte säkert man får det. Du verkar inte riktigt ha koll, och jag förstår inte varför du kommenterade inlägget. Var det något du inte tyckte stämde?
Citera
2025-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Njae, inte riktigt så enkelt är det. Ibland måste man ansöka om prövningstillstånd, inte säkert man får det. Du verkar inte riktigt ha koll, och jag förstår inte varför du kommenterade inlägget. Var det något du inte tyckte stämde?

Ja men det gäller inte i detta brott, där vederbörande har dömts till 2 års fängelse.
Citera
2025-04-25, 02:38
Medlem
Citat:
Om du överklagar tingsrättens dom går ärendet vidare till hovrätten. Där blir det ny rättegång och en ny dom. Om du inte är nöjd med hovrättens dom kan du överklaga igen. Då överklagar du till Högsta domstolen.

Men man räknas ändå inte som dömd innan domen vinner laga kraft. Jag han lova dig att jag har mer tid än dig i både tingsrätt och hovrätt. Skicka ett privat meddelande till mig med ditt namn så får du självklart mitt. Och jag vet redan nu att det kommer du inte göra tyvärr. För jobbar du som nämndeman i ångermanland så har vi isåfall träffats väldigt många ggr
Citera
2025-04-25, 02:40
Medlem
Citat:

Sedan överklagar man inte till HD utan man skickar in ett prövningstillstånd.
Citera
2025-04-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvisst8585
Men man räknas ändå inte som dömd innan domen vinner laga kraft. Jag han lova dig att jag har mer tid än dig i både tingsrätt och hovrätt. Skicka ett privat meddelande till mig med ditt namn så får du självklart mitt. Och jag vet redan nu att det kommer du inte göra tyvärr. För jobbar du som nämndeman i ångermanland så har vi isåfall träffats väldigt många ggr
Jag har aldrig påstått att jag är nämndeman i Ångermanland.
Citera
2025-05-06, 13:34
Medlem
upplysas avatar
Dom
Ångermanlands tingsrätt
B 103-25
FLERA NEDLADDNINGS ALTERNATIV

https://files.catbox.moe/6k83jq.pdf
https://pomf2.lain.la/f/m3cyct37.pdf
https://delafil.se/72f8eaade8e09c50/...m_20250506.pdf
Citera
2025-05-09, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Varför söker man inte hjälp själv eller lämnar över barnen till fosterhem om det har gått så långt att man blir våldsam mot dem?

Den enda som varit våldsam mot barnen är N. Det är hon dömd för.
Citera
2025-06-05, 12:07
Medlem
Något nytt? Blir det överklaga?

Såg att mamma I är i farten gällande sin arbetsplats nu med. Ständigt action.
Citera
2025-06-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan22
Något nytt? Blir det överklaga?

Såg att mamma I är i farten gällande sin arbetsplats nu med. Ständigt action.
Vad händer på arbetsplatsen? Är det på affären?
Citera
2025-06-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogaKusten74
Vad händer på arbetsplatsen? Är det på affären?

Mamman jobbar nog inte på affären nej.
Citera
2025-06-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan22
Mamman jobbar nog inte på affären nej.
Aha. Trodde det var på rn matvaruaffär 4 km från centrum
Citera
2025-07-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogaKusten74
Aha. Trodde det var på rn matvaruaffär 4 km från centrum
Mamma jobbar på mataffär några mil utanför stan. Dock varit sjukskriven längre tid
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in