• 1
  • 2
2025-02-07, 17:45
Medlem
BosseBetongs avatar
Hur kan paketet returneras till dig om avsändaren inte hämtar ut paketet, som blivit returnerat till avsändaren?

Som mottagare så har du ju inte skickat något

Det borde stå vad som händer i villkoren för tjänsten.
Citera
2025-02-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elefantarsle
För snart 2 månader sen skulle jag köpa en vara från marketplace. Jag och säljaren kom överens om att jag skulle betala honom efter jag fått paketet.

Fick sedan en avisering från Postnord om att paketet fanns att hämta ut och jag skriver då till säljaren och frågar om hans swish men får aldrig något svar.

Det slutar med att jag låter paketet ligga kvar tills det returneras tillbaka till säljaren igen då jag blev osäker när han inte svarade. Ett tag går och jag ser i Postnord appen att säljaren ska ha blivit aviserad att hans paket är tillbaka men han hämtar aldrig ut den så den returneras tillbaka till mig och sedan samma härva ännu en gång.

Så nu till frågan:
Begår jag ett brott ifall jag nu hämtar ut paketet fast jag inte betalat säljaren? Hur många gånger kan ett paket bli returnerat och vad händer om ingen av oss hämtar ut?
Du har meddelat säljaren att du vill köpa varan och därmed så är det OK för dig att hämta ut paketet. Varan har övergått till att vara din.

Som steg två så ska du betala för varan. Där har du gjort försök att komma i kontakt med säljaren utan att lyckas. Du kan vänta någon vecka och göra ett förnyat försök att betala för varan. Du är skyldig att betala för varan.
Citera
2025-02-07, 19:39
Medlem
godboys avatar
Det kan ju finnas tusen orsaker till att säljaren inte går att få fatt på. Här följer några;

- Han kan sitta häktad.

- Han kan ligga på sjukhus och vara i mycket dåligt tillstånd. Dock ovanligt med två månader.

- Han kan rest till sitt "hemland" på obestämd tid om han är blatte.

- Han ligger lågt på grund av brottslighet, han har helt enkelt gått under jorden.

Jag fattar inte varför inte TS hämtade ut paketet bums när det kom. Sen att säljaren är onåbar och att TS inte har några lägre fungerande är ju inte mycket att göra något åt. TS har ju dessutom försökt få kontakt med säljaren.
Citera
2025-02-07, 23:20
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Hur kan paketet returneras till dig om avsändaren inte hämtar ut paketet, som blivit returnerat till avsändaren?

Som mottagare så har du ju inte skickat något

Det borde stå vad som händer i villkoren för tjänsten.

han ljuger ju bara
han är troll
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här