• 4
  • 5
2025-02-14, 16:02
Medlem
Rixxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Jovisst, genomför "15-minutersstaden" men låt folk välja, och framförallt övervaka inte hyggligt folk utan sätt fotbojor på främlingarna.
Absolut, och grundtanken med 15-minutersstaden är att utöka valfriheten, inte begränsa den.

Vill du köra bil ändå, absolut, gör det, men man ska inte behöva känna sig tvungen att äga eller köra bil eftersom alternativet är en vandring på två timmar.

I Sverige, och Europa rent allmänt, skulle jag väl vilja påstå att vi redan har rätt många 15-minutersstäder. I exempelvis USA, å andra sidan, är det ju på väldigt många ställen lite som så att antingen bor du mitt i smeten, eller så MÅSTE du ha en bil, för utan den är du helt strandsatt.

Och det är väl främst från USA som kritiken mot iden kommer.

Vilka tjänar på högre valfrihet och lägre kostnader?
Folket.

Vilka hade förlorat på att miljontals människor drastiskt minskar sitt bilkörande?
Diverse megaföretag.

Så vart konspirationerna som buntar ihop 15-minutersstaden med ULEZ och andra drakoniska ideer om vad som egentligen handlar om ett slags utegångsförbud kommer ifrån tycker jag är ganska uppenbart.

-Det som kommer härnäst är inte riktat mot dig, Quid pro quo, utan bara jag som raljerar rent allmänt-

Detsamma gäller för övrigt myten att koldioxid skulle påverka den globala temperaturen.
Finns väl inga som drar in enorma summor på att sälja fossila bränslen som skulle vilja stoppa spridningen av den? Nä, givetvis inte. Och lobbyism, det finns det ingenting som heter.

Koldioxid kan omöjligtvis vara skadligt, jag menar, hur skulle det kunna vara det, det är ju en del av naturen? Liksom vatten kan man omöjligtvis få i sig för mycket av det, och inte heller drunkna i det, och eftersom den informationen kommer från mina alternativa källor är den per automatik 100% sann, endast döda fiskar följer strömmen som det ju sägs.

5G och vacciner däremot? Ojojoj, livsfarliga grejjer vettu, seså, var nu en duktig liten drönare och fokusera på det istället!

Konspirationer bakom konspirationerna.
Senast redigerad av Rixxz 2025-02-14 kl. 16:52.
Citera
2025-05-13, 01:04
Medlem
Vore väldigt tråkigt ifall folk började protestera på samma vis här i Sverige emot peth tester, hade varit förödande för transportstyrelsen
Citera
2025-05-15, 19:09
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vill man inte bli ett kinesiskt övervakningssamhäller med facial recognition AI och social credit score, så bör man göra precis så. Helt rätt av Blade Runners.
Citera
2025-05-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jodå. Kolla bara på t.ex reddit när någon gör trådar om massövervakning eller ens nämner det i något sammanhang. Eller här på Flashback. Genast översvämmas det av massa hjärndöda idioter som tycker att det är bra med övervakning, de har inget att dölja, rent mjöl i påsen, inga skelett i garderoben osv.

Det är helt omöjligt att få gemene man att begripa problemet med massövervakning. De ser inte problemet. De bryr sig inte. De orkar inte ens läsa på vad det innebär, hur det fungerar eller vilka farorna är. De tror blint på att dom inte kommer att drabbas.

Och samma typer som inte vill ha övervakning på hotspots för brott är de som skriker om att landet svämmas över av gängkriminella.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in