2025-02-07, 00:22
Medlem
Under de senaste åren har jag märkt en ökad kvantitet utav höga märkliga ljud som efterliknar skottlossning och diverse högljudda smällar i flertalet städer runtom i Sverige men trots detta verkar ingen ha snappat upp det eller så är det något hemligt förbund media har med staten och dess institutioner i syfte att mörklägga och ej rapportera (vilket skett massvis med ggr innan). Och bland det konstigaste jag var med om var en gång då jag ringde 114 14 och ville rapportera om märkliga smällar och ljud avfärdade de det som ventiler vid någon industri, det var väldigt oklart och skapade ännu mera frågetecken (mörkläggning?). När jag sedan påpekade att det inte fanns några industrier som skulle kunna kontinuerligt göra sådan ljud blev jag i princip dumförklarad..

Detta får mig då att tänka på vad det skulle kunna vara för något och något som slog mig tanken är att staten (djupa staten) möjligtvis bedriver en hemlig gerilla krigsföring med diverse kriminella gäng detta skulle således förklara antalet smällar och höga ljud. Men också varför gängkriminaliteten minskat på senaste.

Det som gör det än mera märkligt är att detta började när frågan om NATO kom upp och alla rusade för att ansöka om det. Men är det då inte möjligt att NATO slutit förbund med staten bakom folket och anlitat gerilla krigsförare. Vilket får mig att tänka på den ökända NATO operationen Gladio. Operation Gladio kryllar i sig utav märkliga direktiv och rapporter som säger att personer under falsk flagg opererat indirekt under NATO.

Kan det vara så att NATO styr och ställer i Sveriges underjord med deras hemliga "ratlines" och kontrakterande utav falsk flagg milis i syfte att föra gerilla krig mot gängen?

Vad är era tankar och erfarenheter?
Citera
2025-02-07, 00:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag tycker du ska sluta med droger och istället ta dina mediciner som doktorn skrivit ut.
Citera
2025-02-07, 04:48
Medlem
Malawi-Golds avatar
The paranoia is real
Citera
2025-02-07, 06:03
Medlem
Även jag har noterat dessa höga smällar.
Jag har lyckats spåra det hela att det verkar ske extremt mycket sådana ljud i slutet av december av någon konstig anledning.
Ingen verkar vilja prata om det hela heller.
Det är precis som pistolskott.
Märkligt.
Citera
2025-02-07, 06:22
Medlem
Pungsvings avatar
Det kan vara bilar med hemmainstalerad turbo eller after-market ljuddämpare som låter för jävligt. Jag hör flera sådana smällande fjollor per dag där jag bor. Det är vuxna med lågt IQ som tycker sådant är fräckt.
Citera
2025-02-18, 13:00
Medlem
Samma här även tryckt bort asen men de återkommer i små skala endo
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Det kan vara bilar med hemmainstalerad turbo eller after-market ljuddämpare som låter för jävligt. Jag hör flera sådana smällande fjollor per dag där jag bor. Det är vuxna med lågt IQ som tycker sådant är fräckt.
Citera
2025-02-18, 15:44
Avstängd
https://streamable.com/84vvwf

Hör ljudet en gång om dagen och lyckades fånga det. Vem som ligger bakom har jag ingen som helst aning om. Men har hört det i ett par månader nu.

Påminner om skottlossning eller fyrverkerier.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Även jag har noterat dessa höga smällar.
Jag har lyckats spåra det hela att det verkar ske extremt mycket sådana ljud i slutet av december av någon konstig anledning.
Ingen verkar vilja prata om det hela heller.
Det är precis som pistolskott.
Märkligt.

Ja, jag har också tänkt att det bara är fyrverkerier. Men det har pågått innan december och efter också. Jag hör det en gång om dagen.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2025-02-18 kl. 15:49.
Citera
2025-02-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

Väldigt vanligt att det i varje by/stad finns några A-traktorspolingar som åker och trixar med tändningen så det blir våldsamma avgasmällar som stör allmänheten, för att verka coola, i synnerhet på kvällar och nätter
Citera
2025-02-25, 12:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Väldigt vanligt att det i varje by/stad finns några A-traktorspolingar som åker och trixar med tändningen så det blir våldsamma avgasmällar som stör allmänheten, för att verka coola, i synnerhet på kvällar och nätter

En riktig paradox! Ju coolare de känner sig desto töntigare tycker majoriteten att de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in