• 3
  • 4
2025-02-07, 01:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Blir en dator för hundra lax då xD

Minst, ingen ide att snåla🤣
Min gick på ca 50 med skärm.
Citera
2025-02-07, 01:05
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Okej har skärm och peripherals så att säga... Min laptop duger ju utmärkt till att jobba med och den enda jag har för nuvarande så får vara försiktig... Känns trist att en dator av den kalibern inte verkar klara av MSFS2024... Nu har jag i och för sig inte testat så mycket på själva laptopen men kanske inte så kul att stirra in på en 16 tums yta xD
Citera
2025-02-07, 01:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Okej har skärm och peripherals så att säga... Min laptop duger ju utmärkt till att jobba med och den enda jag har för nuvarande så får vara försiktig... Känns trist att en dator av den kalibern inte verkar klara av MSFS2024... Nu har jag i och för sig inte testat så mycket på själva laptopen men kanske inte så kul att stirra in på en 16 tums yta xD

Klart det blir tyngre om du trycker upp det på annan skärm men håller med, svårt att få känslan med en laptopskärm.
Citera
2025-02-07, 01:09
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Klart det blir tyngre om du trycker upp det på annan skärm men håller med, svårt att få känslan med en laptopskärm.
Ja men en laptop av den kalibern var inte otänkbar att kunna hantera msfs2024 på en extern monitor... RTX 4070 är ett sinnessjukt kraftfullt kort... Blev besviken... Men känns skönt att veta problemet antar jag...
Citera
2025-02-22, 10:38
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:

Kanske jag lånar ut diskettversionen 5.0 från -93.Den går på DOS
Sen delar vi på pengarna du sparar

Skämt åt sido. det spelar väl roll också vilka servrar du blir koppla till.
https://x.com/MSFS_Support/status/18...143969106?mx=2
Citera
2025-02-22, 12:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Kanske jag lånar ut diskettversionen 5.0 från -93.Den går på DOS
Sen delar vi på pengarna du sparar

Skämt åt sido. det spelar väl roll också vilka servrar du blir koppla till.
https://x.com/MSFS_Support/status/18...143969106?mx=2

Där snackar vi, tror jag spelade det på kompisens amiga men man ledsnade då det var en piratkopia och hade ingen koll på alla knappar som man behövde trycka på. Tror aldrig vi lyckades att landa helskinnade värst många gånger. 😀
Citera
2025-02-22, 17:33
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Där snackar vi, tror jag spelade det på kompisens amiga men man ledsnade då det var en piratkopia och hade ingen koll på alla knappar som man behövde trycka på. Tror aldrig vi lyckades att landa helskinnade värst många gånger. 😀

Ja Fy! 386:a 16mhz från Digital hade jag. Motorljudet var inte likt...mer som en kåt humla haha.

Ajja tider det. Men jag tror som sagt på taskig server.
Hittade detta : https://forums.flightsimulator.com/t...2024/677419/27

Verkar som man reducerat texturer men ändå inte lyckats.
Citera
2025-02-22, 21:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Ja Fy! 386:a 16mhz från Digital hade jag. Motorljudet var inte likt...mer som en kåt humla haha.

Ajja tider det. Men jag tror som sagt på taskig server.
Hittade detta : https://forums.flightsimulator.com/t...2024/677419/27

Verkar som man reducerat texturer men ändå inte lyckats.

Åhhh, det ljudet tror jag att jag känner igen, kunna vara vilken typ av brummande som helst och man var nöjd. Grafiken låg ändå något steg över många andra spel redan då men som sagt, hopplöst att landa när man inte hade knappmatrisen som säkerligen följde med originalspelet.

Ska kolla upp servervalet ordentligt nästa gång, just nu är det lite uppehåll pga Kingdom Come Deliverece som ligger på prio ett.
Citera
2025-02-22, 21:55
Medlem
Kolla i aktivitetshanteraren vad som tar resurser, om någonting ligger på 100% när spelet börjar bete sig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in