2025-02-08, 15:47
Medlem
Den gamla frågeställningen om varför påstådda crisis actors inte presterar några tårar aktualiseras även i detta fall:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-skolattacken/

Det kan ju faktiskt vara så att folk inte har några tårar kvar efter en natt av gråt - eller att man inte på något vis inte får fram tårar när man är framför en tevekamera. De kanske har gjort flera tagningar innan. Jag vet faktiskt inte och detta är ett ämne som ofta kommer upp när folk påstår att skjutningarna varit fejk i USA. Och det är faktiskt så att denna unga kvinna Kaleen faktiskt inte ser ut att ha några tårar. Fast hennes sorg ser äkta ut. Jag menar jag får faktiskt själv fram tårar när jag ser henne och lever mig in i hennes situation.

Jag tycker en viktig sak att tänka på är hur mycket videos och bilder vi kommer att få se "innifrån" själva skeendet. Kameror finns i varje telefon och folk är snabba med att dra fram dem. Så det är numera samma sak som med aliens: pics or it did not happen. Jag förstår att polisen beslagtar bilder från eventuella blodbad. Men nog borde vi kunna få se snubben röra sig i någon video och skramla lite med gevär eller patroner.
Citera
2025-02-08, 15:54
Har det framkommit vem bruden på bilden från Phuket är? Syster? Kusin? Random?
https://freeimghost.net/images/2024/...MG8364.md.jpeg
Citera
2025-02-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriz
Du kan kolla meta-data på hans bilder länken nedan och kolla om du hittar något knas jämför med bilder du tar med mobilen själv och se avvikelser i information och om datum visas på bilderna tagna på RA.

https://jimpl.com/
Minst sagt innovativt tänkande att leta efter de så kallade tekniska spåren för att upptäcka avvikelser. Men för att vara helt säker borde det göras ännu mer exakt. Då behövs nog bilderna tas på de förmodade platserna med samma vinklar osv under en relativt lika tidsperiod. Frågan är bara vem som har möjligheten (viljan) att resa jorden runt för att ta några bilder..Case closed gissar jag på.
Citera
2025-02-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Har det framkommit vem bruden på bilden från Phuket är? Syster? Kusin? Random?
https://freeimghost.net/images/2024/...MG8364.md.jpeg
Skulle gissa på en besläktad, tror inte man stöter på många liknade svensson (eller?) bara så där. Däremot om man inte skulle komma fram till vem det är så är risken stor för ytterligare frågetecken...Eller så är det helt irrelevant det återstår att se
Citera
2025-02-08, 16:03
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Visst är det praktiskt med konspirationsteorier! När det ännu inte finns några intervjuer med anhöriga är det ett tecken på att allt är fejk. Och sedan när det finns intervjuer med anhöriga, då är det istället det som är ett tecken på att allt är fejk.
Citera
2025-02-08, 16:06
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
detta är en ytterst rimlig fråga, något vittne måste ju sett nåt . vänta till media rapporterar det senare eller imorgon

igår så ifrågasatte vi varför ingen granne hade sett honom på 15 år, och vips 1 timme senare ligger en intervju med en granne uppe att titta på Svt... hahaha

klart mus_t sitter inne i tråden och skriver anteckningar (hej)

Vore intressant att ta reda på om intervjuad granne existerar... (Betald skådis?) Såklart möjligt hon gör det (även om svar detaljerade om bristande ögonkontakt när han hjälpt till med barnvagn och framstod som inövade floskler) och alla invändningar kan förklaras, men aldrig fel att tillåta ifrågasättande enligt John Stuart Mills yttrandefrihetsskrift Om frihet. I tråd länkade AI-bilder, frånvaro av bilder från brottsplats och 1+ timma polis-passivitet noterad.

Såg en Ole Dammegaard-intervju, en som sysslar med konspirationsteorier, där han hävdade att de som fejkar ibland lämnar spår att de fejkat. Har för mig att det var för att de tillfredsställs av att bedra och inte skäms.
Citera
2025-02-08, 16:21
Medlem
larkascendings avatar
Han ser ut som om någon dragit ett sådant där förskönande filter över Mark Zuckerberg, världens kanske mest kända autist.

Och det är lite skumt.
Citera
2025-02-08, 16:21
Medlem
Jag ser att trådstartaren i dag tycker att det är bevisat att det har hänt. Men här finns flera för vilka inget går att bevisa. Namn och adress på döda räcker inte, de kommer att återuppstå med nya personnummer, bilder kan vara falska. Grannar och sörjande och överlevande kan vara skådespelare eller mutade. Hur kan något alls bevisas?
Citera
2025-02-08, 16:24
Medlem
NobleCrusaders avatar
Det kan ha varit staten som valde att göra attacken och sen döda den påstådde gärningsmannen och placera hans lik i skolan. Alltså måste skytten enligt denna teori kommit undan medan man placerat den påstådde gärningsmannen mördad av staten i skolan i samma typ av kläder och liknande utseende.
Citera
2025-02-08, 16:26
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Den gamla frågeställningen om varför påstådda crisis actors inte presterar några tårar aktualiseras även i detta fall:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-skolattacken/

Det kan ju faktiskt vara så att folk inte har några tårar kvar efter en natt av gråt - eller att man inte på något vis inte får fram tårar när man är framför en tevekamera. De kanske har gjort flera tagningar innan. Jag vet faktiskt inte och detta är ett ämne som ofta kommer upp när folk påstår att skjutningarna varit fejk i USA. Och det är faktiskt så att denna unga kvinna Kaleen faktiskt inte ser ut att ha några tårar. Fast hennes sorg ser äkta ut. Jag menar jag får faktiskt själv fram tårar när jag ser henne och lever mig in i hennes situation.

Jag tycker en viktig sak att tänka på är hur mycket videos och bilder vi kommer att få se "innifrån" själva skeendet. Kameror finns i varje telefon och folk är snabba med att dra fram dem. Så det är numera samma sak som med aliens: pics or it did not happen. Jag förstår att polisen beslagtar bilder från eventuella blodbad. Men nog borde vi kunna få se snubben röra sig i någon video och skramla lite med gevär eller patroner.

Hon var med i torsdagens Rapport-inslag. Spontant känns det som riktigt dåligt skådespeleri, men kanske ligger i linje med deras kultur att man överdriver känslor inför kameran?
Citera
2025-02-08, 16:31
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Misstänkt att Club 700 som användes som crisis center bokades innan
https://youtu.be/-KbY78uOIIg?si=bxwGV7uW_G03cU9p

Snackas om wiki sida i ämnet som daterats innan, screens ska finnas.

En receptionist har inte tillstånd att lämna ut sådana uppgifter du efterfrågar.

Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
På tal om denna bild så verkar det ju vara studenten och de övriga killarna klädda i kavaj men Richard har en svart T-shirt. Hade han ens fått komma in med sån klädsel?

https://freeimghost.net/images/2024/...IMG432.md.jpeg

Funderat på detta själv men det riktigt mystiska är ju frånvaron av interaktion mellan personer på bilderna och Rickard själv. Samt att han framstår med annan skärpa än övriga på vissa bilder?
Citera
2025-02-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Eller liksom lärare....att ingen elev ifrån skolan ifråga (där det går 3000 elever) har skrivit i tråden "ett utav offren var min lärare"

Det är så otroligt märkligt.

Det är dessutom en sak att man kanske inte namngivit någon - media har alltså inte ens skrivit ut ålder eller kön på ett enda utav offren. Imorgon vid lunch 48 timmar senare....

Något här skaver. Antingen vilka offer det var eller är omfattningen mycket mindre än 10 döda men varför ljuga om det?

Eller så är det betydligt fler.... men att det hålls tyst om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in